
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Wczoraj Instagram ogłosił zmiany w polityce prywatności, które wejdą w życie 16 stycznia 2013 roku. Oprócz dokładnych informacji o formie reklam, które zobaczymy w serwisie w nowym roku, Instagram przedstawił przepisy dotyczące praw autorskich, przechowywania zdjęć użytkowników, czy warunków korzystania z zewnętrznych aplikacji połączonych z Instagramem.
Twarze użytkowników w reklamach
Zgodnie z nową polityką prywatności zdjęcia użytkowników i ich znajomych oraz informacje o aktywności w serwisie od połowy stycznia będą mogły być wykorzystywane w celach reklamowych. Zmiany zapowiadają wprowadzenie w Instagramie reklam przypominających coraz częściej pojawiające się na Facebooku zdarzenia sponsorowane, które wykorzystują wizerunek naszych znajomych do promowania polubionych przez nich treści.
Żeby umożliwić dostarczanie interesujących płatnych lub sponsorowanych treści i promocji, wyrażasz zgodę na to, że firma lub inny podmiot może nam zapłacić, aby wyświetlić nazwę użytkownika, podobiznę, zdjęcia (wraz z wszelkimi powiązanymi metadanymi) i / lub działaniami, które podejmujesz, w związku z treściami sponsorowanymi lub promocjami, bez odszkodowania dla Ciebie – czytamy w nowej polityce prywatności serwisu.
Instagram nie będzie przechowywał zdjęć użytkowników
Jeżeli nie robisz zapasowej kopii zdjęć robionych przy pomocy aplikacji Instagram, najwyższy czas to zrobić. W nowych warunkach korzystania z serwisu znalazło się bowiem zastrzeżenie:
Instagram nie jest usługą do tworzenia kopii zapasowych [korzystając z serwisu – przyp. red.] wyrażasz zgodę na to, że serwis nie tworzy kopii zapasowych i nie przechowuje zawartości [profilu – przyp. red.].
Swoje kwadratowe zdjęcia przepuszczone prze filtry Instagram możesz pobrać na dysk komputera lub wyeksportować do innych serwisów społecznościowych poprzez Instaport.
Usuwać czy nie usuwać?
Każdy użytkownik, który nie zgadza się ze zmianami w polityce prywatności serwisu, może oczywiście swoje konto w serwisie usunąć wchodząc na tę stronę. Ważne jednak, by zrobić to przed wejściem w życie nowych przepisów. Każde zdjęcie dodane po 16 stycznia będzie dostępne dla celów reklamowych, nawet jeżeli usuniemy konto tuż po jego dodaniu.
Przed usunięciem konta warto się jednak dobrze zastanowić. Instagram nie pozwala na reaktywację usuniętego konta ani na ponowne zarejestrowanie utraconej nazwy użytkownika.
Reklama