reklama
Google+ Sign-In to nic innego jak możliwość rejestracji konta i logowania na wielu stronach internetowych czy w mobilnych aplikacjach za pośrednictwem profilu internauty na G+. Innymi słowy – odpowiednik Facebook Connect. Funkcję logowania za pośrednictwem Google+ będą mogli wprowadzić zarówno właściciele stron internetowych, jak również deweloperzy mobilnych aplikacji na iOS i Androida.
Wraz z informacją o wprowadzeniu tej funkcji Google przedstawił jej krótki opis i najważniejsze cechy.
Prostota i bezpieczeństwo
Jeśli użytkownik posiada konto na Google+ będzie mógł od teraz za pomocą jednego przycisku zarejestrować się na danej stronie internetowej czy w aplikacji. Po kliknięciu zostanie poproszony o wpisanie danych konta Google, a następnie o udzielenie zgody na używanie danych z konta oraz ewentualną zmianę ustawień prywatności.
Zarządzanie stronami i aplikacjami, w których używany jest login Google ma być bardzo proste. Wystarczy wejść do panelu na Google+ lub otworzyć specjalną aplikację Google Settings w Androidzie.
Desktop i mobile idą w parze
Google postanowił ułatwić możliwość jednoczesnej rejestracji na stronie internetowej i w mobilnej aplikacji tego samego właściciela. W przypadku gdy internauta zarejestruje konto na stronie internetowej zostanie automatycznie wyświetlony pop-up informujący o możliwości zainstalowania mobilnej aplikacji na Androidzie. Aby to zrobić wystarczy tylko kliknąć w przycisk “Install”.
Selektywne udostępnianie
Wszelkiej maści aplikacje, zwłaszcza mobilne, w przypadku Facebooka bardzo często “proszą” nas o zgodę na automatyczne publikowanie postów na naszej tablicy. Google zapewnia, że użytkownik korzystający z Google+ Sign-In będzie miał pełną kontrolę nad tym, co ma być udostępniane, a nawet nad tym czy inni w ogóle będą wiedzieli, że korzysta z danej aplikacji. Co więcej, firma z Mountain View zapewnia, że aplikacje nie będą mogły “zalewać” naszych tablic spamem, czyli pozbawionymi jakiegokolwiek kontekstu postami.
Interaktywne posty
Posty publikowane przez aplikacje mają być interaktywne. Dzięki temu znajomi użytkownika po ich wyświetleniu jednym kliknięciem będą mogli przenieść się na stronę aplikacji. W zależności od tego z jaką aktywnością związane jest korzystanie z aplikacji, będą mogli coś kupić, przesłuchać, dołączyć do wydarzenia czy nawet wyświetlić menu restauracji.
Z całą pewnością pomysł ma spory potencjał, choć jednocześnie trzeba pamiętać, że bardzo wiele stron i aplikacji wprowadziło już możliwość logowania za pomocą Facebooka. Wielu internautów skorzystało już z tej możliwości, więc niekoniecznie będą czuli potrzebę zakładania konta za pośrednictwem Google+. Nie da się ukryć, że popularność tego typu loginów to pochodna popularności samego serwisu. Ta w przypadku Google+ jest teoretycznie spora (jeśli spojrzeć na liczbę użytkowników), ale sprawa nie wygląda już tak różowo gdy przypatrzymy się zaangażowaniu w serwisie. Nie można jednak pominąć dobrych rozwiązań, jak swoista ochrona “antyspamowa” czy interaktywne posty publikowane przez aplikację.
Więcej informacji na temat Google+ Sign-In tutaj. Tam również lista stron, które już wprowadzają logowanie z G+. Z kolei pod tym adresem opisany jest sposób instalacji funkcji logowania na przykładzie aplikacji PhotoHunt.
- Tomasz Smykowski / Websoul