reklama
TrendBook 2013 to już trzecia tego typu publikacja przygotowana przez Natalię Hatalską. Jak sama pisze na swoim blogu, hasło przewodnie tegorocznej edycji raportu to: Stop talking about smartphones and start talking about the connected world. Zdaniem blogerki, te słowa dobrze charakteryzują zachodzące obecnie zjawisko – nieuchronne zbliżanie się ery post-mobile.
Hatalska wyróżniła w tegorocznym TrendBooku pięć najważniejszych, jej zdaniem, trendów w marketingu. Znamienne, że każdy z nich w jakiś sposób dotyka tego samego – internetu.
Całość podzielono na 5 rozdziałów, opisujących każdy z wyróżnionych trendów:
- Internet rzeczy, czyli w internecie nikt nie wie, że… jesteś pralką – gwałtowny rozwój rynku mobilnych urządzeń oferujących dostęp do internetu;
- Wearable computers, czyli era człowieka+ – rozwój urządzeń nowej generacji, oferujących dostęp do internetu i stałą komunikację z użytkownikiem, który nosi je na sobie;
- Big data i prywatność, czyli kiedy firmy wiedzą o nas więcej niż my sami – postępujący trend utraty przez nas prywatności (za naszą wiedzą i zgodą), a jednocześnie ogromna ilość nieustrukturyzowanych danych w rękach marketerów;
- Humanizacja maszyn, czyli kiedy urządzenia za nas myślą – coraz większa popularność inteligentnych urządzeń, które da facto myślą za użytkownika;
- Świat hybrydowy, czyli świat bez granic – świat hybrydowy, jako zupełnie nowa rzeczywistość na styku online i offline.
Wśród wypowiadających się ekspertów są zarówno ci z Polski, jak i z zagranicy. Osobną sekcję poświęcono na komentarze dotyczące ubiegłorocznych prgonoz.
Partnerem strategicznym TrendBooka jest Intel Polska.
TrendBook 2013 dostępny jest za darmo w ramach usługi Pay With a Post/Pay With a Tweet, co oznacza, że ściągając wyrażamy jednocześnie zgodę na opublikowanie informacji o pobraniu raportu na naszym profilu na Facebooku, Twitterze lub LinkedIn.
Kliknij i pobierz TrendBook 2013 autorstwa Natalii Hatalskiej