reklama
Kilka tygodni temu Google z wielką pompą ogłosił wprowadzenie usługi Google+ Sign-In. Funkcja logowania za pośrednictwem konta na G+ miała pomóc zwiększyć popularność samej platformy i zapewne zachęcić niektórych internautów do „przesiadki” z Facebook Connect.
Gra warta świeczki
O tym, że jest o co walczyć, mogą świadczyć wyniki badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Janrain. Wynika z nich, że internauci zdecydowanie preferują społecznościowe logowanie na stronach internetowych zamiast osobnego zakładania konta za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
Jak wynika z danych Janrain, do niedawna ponad połowa rynku społecznościowego logowania należała do Facebooka. Szczytowy moment przypadł na III kwartał 2012 r. (54%). W tym samym okresie udział Google był najniższy od lat i wynosił jedynie 26%.
Ekspansja Google
Jednakże od tamtego czasu tendencja się odwróciła – Facebook zaczął nieznacznie tracić swoją pozycję, a Google zaczął odrabiać dystans do lidera. W międzyczasie pojawił się na rynku wspomniany społecznościowy login Google+, dzięki czemu firma z Mountain View cały czas zwyżkuje. Taki trend utrzymuje się od dwóch kwartałów i patrząc na wykres przedstawiony przez Janrain można śmiało powiedzieć, że to zupełnie nowa sytuacja na tym rynku.
Łatwo zauważyć, że pozostali gracze, jak Twitter czy Yahoo w żaden sposób nie zagrażają prowadzącej dwójce, a wręcz coraz mocniej tracą. W przypadku Twittera udział w rynku spadł na przestrzeni minionych kilku miesięcy z 10% do 6%.
Obecnie do Facebooka należy 46% tego rynku, natomiast udział Google lokuje się na poziomie 34%. Larry Page i spółka mają tym większe powody do radości, że dla ich firmy to najlepszy wynik od ponad dwóch lat.
Na koniec dodajmy, że w przypadku Google dane obejmują dwa rodzaje loginów – logowanie za pomocą Konta Google oraz wspomniany już Google+ Sign-In. To pierwsze było do niedawna standardem, ale być może wraz z wprowadzeniem nowej usługi firma będzie powoli usuwać je w cień.
- MarcinChill
- Artur Kawik