X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najpopularniejsze marki na Instagramie zgromadziły już ponad milion fanów. Poznaj instagramową elitę

Najpopularniejsze marki na Instagramie zgromadziły już ponad milion fanów. Poznaj instagramową elitę

Firma Simply Measured, specjalizująca się w badaniach dotyczących korzystania z serwisów społecznościowych, sprawdziła jaką popularnością wśród najpopularniejszych marek cieszy się Instragam. To już kolejne tego typu badanie, wyniki poprzedniego opisywaliśmy na naszych łamach w lutym. Próbę badawczą stanowiły czołowe marki z rankingu Top 100 Interbrand, co jest już tradycją przy badaniach przeprowadzanych przez Simply Measured (Zobacz raport o działaniach customer service marek na Twitterze).

Przejęcie przez Facebooka błogosławieństwem?

Twórcy raportu podkreślają, że od czasu przejęcia przez Facebooka Instagram powiększył liczbę użytkowników aż 5-krotnie (z 22 mln do ponad 100 mln). Niewątpliwie wielkim wyzwaniem dla jego twórców jest wykorzystanie tego potencjału i wprowadzanie nowych angażujących rozwiązań. Naturalną konsekwencją transakcji z Facebookiem była ściślejsza integracja z największym serwisem społecznościowym na świecie. Do najważniejszych zmian wprowadzonych w ostatnich miesiącach należy zaliczyć wprowadzenie desktopowych profili firmowych (niewątpliwie wzorowanych na facebookowym Timeline) oraz stworzenie użytkownikom możliwości oznaczania znajomych na zdjęciach.

Treści wizualne rosną w siłę

Wyniki najnowszego badania (stan na 1 maja 2013 r.) pokazują, że Instagram pozostaje wśród marek najszybciej rozwijającą się platformą społecznościową. Zadanie ma o tyle ułatwione, że z Facebooka i Twittera korzystają już niemal wszystkie marki, dlatego ciężko o jakiekolwiek pole do rozwoju dla tych serwisów. Co ciekawe, odsetek marek korzystających z Facebooka spadł o 1 pkt proc.

fot. Simply Measured

fot. Simply Measured

Pozostałych konkurentów (Google+, Pinterest) Instagram przebija tempem pozyskiwania nowych marek, jednak w dalszym ciągu ustępuje im w liczbach bezwzględnych. Niemniej jednak, na początku lutego korzystanie z serwisu deklarowało 59% marek, a obecnie ten odsetek wynosi już 67%, co trzeba poczytywać za duży sukces. Rosnąca popularność Instagrama i Pinteresta to zarazem jasny sygnał tego, jak ważną rolę w strategiach marek zaczyna odgrywać komunikacja obrazkowa.

Aktywność i zaangażowanie coraz lepsze

Naturalnie, samo posiadanie konta firmowego na Instagramie nie świadczy o tym, że marka efektywnie wykorzystuje ten kanał komunikacji. Jednakże jak pokazują dane z raportu, coraz więcej firm aktywnie prowadzi swoje profile. 65% marek posiadających swoje konto na Instagramie publikuje na nim zdjęcia. Spośród nich 40% robi to co najmniej raz w tygodniu, a 23% publikuje średnio ponad 50 zdjęć tygodniowo.

fot. Simply Measured

fot. Simply Measured

Zdecydowana większość (98%) zdjęć publikowanych na profilach marek jest również udostępniana na Facebooku. W przypadku Twittera było to niespełna 60% zdjęć. Powyższe wyniki nie odbiegają od tych z poprzedniego raportu, ale trzeba odnotować znaczny wzrost liczby opublikowanych zdjęć (z 2,6 do 3,5 tys.). W górę poszło również zaangażowanie generowane przez zdjęcia na Instagramie i Facebooku. Spadek zaangażowania odnotowano natomiast na Twitterze. Łatwo to wyjaśnić, bowiem od grudnia nie istnieje możliwość wyświetlania na mikroblogu zdjęć z Instagrama.

Te marki warto podlgądać

Najpopularniejsze marki na Instagramie to Nike, MTV i Starbucks. Profil każdej z nich zgromadził już ponad milion obserwujących, nie bez powodu zresztą. Instagram to w przypadku tych marek kolejny ważny kanał interakcji z konsumentami. Dobrym przykładem jest tutaj MTV. W ramach kampanii promującej MTV Movie Awards marka poprosiła fanów o to, by ci udostępniali zdjęcia opatrzone którymś z hashtagów związanych z filmowymi bohaterami nominowanymi do nagrody „Best Hero”, co miało być równoznaczne z oddaniem głosu (np. #VoteBilbo, #VoteBatman). Najciekawsze zdjęcia miały zostać pokazane podczas gali wręczania nagród.

fot. Simply Measured

fot. Simply Measured

W najszybszym tempie nowych fanów pozyskiwał na przestrzeni minionych 3-ech miesięcy Mercedes-Benz. Za gigantem motoryzacyjnym uplasowali się wielcy rywale na rynku odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych – Adidas i Nike. Najbardziej aktywną i najbardziej angażującą marką jest z kolei MTV, choć pod względem wzrostu zaangażowania kwartał do kwartału równych sobie nie miał wspomniany Mercedes. Dodajmy na koniec, że łączna liczba fanów profili badanych marek wynosi 7 milionów.


Szkolenia z content marketingu: skuteczna sprzedaż a content marketing 23.10.2018 w Warszawie oraz content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail