X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Letnie festiwale w internecie. Jakie narzędzie marketingowe ignorują organizatorzy?

Letnie festiwale w internecie. Jakie narzędzie marketingowe ignorują organizatorzy?

reklama


Kilka dni temu zainaugurowano letni sezon, a wraz z nim – rozpoczął się wysyp największych wydarzeń muzycznych tego lata. Z tej okazji agencja interaktywna Autentika postanowiła przyjrzeć się ich działaniom marketingowym w sieci.

W efekcie powstała infografika pokazująca wachlarz działań podejmowanych na tym polu przez organizatorów najbardziej rozpoznawalnych festiwali muzycznych w kraju.

Przede wszystkim strona WWW

W przypadku ponad połowy witryn internetowych istnieje możliwość zakupienia przez nie biletu. Co ciekawe, 28% wydarzeń muzycznych korzysta z więcej aniżeli jednego kanału sprzedaży. Organizatorzy letnich festiwali dbają również o komfort dojazdu. Ponad 70% stron WWW posiada informacje w postaci mapy z drogami dojazdu. Co trzecia zawiera także dane o kursujących pociągach oraz autobusach. Ponadto organizatorzy festiwali muzycznych dbają o zagranicznych gości. 76% przebadanych przez Autentikę stron WWW letnich, krajowych wydarzeń muzycznych ma angielską wersję językową.

Social media – rządzą Facebook i YouTube

Festiwale muzyczne nie zapominają także o roli, jaką w promocji pełnią obecnie media społecznościowe. Na tym polu dominuje Facebook (85%). Nieco za nim plasuje się YouTube (41%) i Twitter (35%). Co ciekawe wśród organizatorów tych wydarzeń bardziej popularny jest Google+ (11%) aniżeli NK (6%).

Zapomniano o użytkownikach smartfonów?

Jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne, to festiwale dopiero się do nich przekonują. Tylko 11% z nich posiada aplikację mobilną, a tylko jeden – stronę mobilną.

– Brak powszechnych rozwiązań mobilnych uważam za błąd. Szacuje się, iż obecnie 6 milionów Polaków posiada smartfony, a 2/3 z nich używa internetu mobilnego. Jest to więc niewykorzystany potencjał i sposób na wyróżnienie się na tle innych wydarzeń – mówi Michał Samojlik, prezes agencji Autentika.

Analiza została przeprowadzona na grupie kilkunastu festiwali muzycznych, które na stałe wpisały się w letni, kulturalny krajobraz nad Wisłą. Wśród nich znalazły się takie, jak: Top Trendy, Przystanek Woodstock, Heineken Open’er, Orange Warsaw Festival, Off Festival, Coke Live Festival czy Jarocin Festiwal.

letnie_festiwale-infografika

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail