![Letnie festiwale w internecie. Jakie narzędzie marketingowe ignorują organizatorzy? Letnie festiwale w internecie. Jakie narzędzie marketingowe ignorują organizatorzy?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2Fmusic_42-24303370.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Kilka dni temu zainaugurowano letni sezon, a wraz z nim – rozpoczął się wysyp największych wydarzeń muzycznych tego lata. Z tej okazji agencja interaktywna Autentika postanowiła przyjrzeć się ich działaniom marketingowym w sieci.
W efekcie powstała infografika pokazująca wachlarz działań podejmowanych na tym polu przez organizatorów najbardziej rozpoznawalnych festiwali muzycznych w kraju.
Przede wszystkim strona WWW
W przypadku ponad połowy witryn internetowych istnieje możliwość zakupienia przez nie biletu. Co ciekawe, 28% wydarzeń muzycznych korzysta z więcej aniżeli jednego kanału sprzedaży. Organizatorzy letnich festiwali dbają również o komfort dojazdu. Ponad 70% stron WWW posiada informacje w postaci mapy z drogami dojazdu. Co trzecia zawiera także dane o kursujących pociągach oraz autobusach. Ponadto organizatorzy festiwali muzycznych dbają o zagranicznych gości. 76% przebadanych przez Autentikę stron WWW letnich, krajowych wydarzeń muzycznych ma angielską wersję językową.
Social media – rządzą Facebook i YouTube
Festiwale muzyczne nie zapominają także o roli, jaką w promocji pełnią obecnie media społecznościowe. Na tym polu dominuje Facebook (85%). Nieco za nim plasuje się YouTube (41%) i Twitter (35%). Co ciekawe wśród organizatorów tych wydarzeń bardziej popularny jest Google+ (11%) aniżeli NK (6%).
Zapomniano o użytkownikach smartfonów?
Jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne, to festiwale dopiero się do nich przekonują. Tylko 11% z nich posiada aplikację mobilną, a tylko jeden – stronę mobilną.
– Brak powszechnych rozwiązań mobilnych uważam za błąd. Szacuje się, iż obecnie 6 milionów Polaków posiada smartfony, a 2/3 z nich używa internetu mobilnego. Jest to więc niewykorzystany potencjał i sposób na wyróżnienie się na tle innych wydarzeń – mówi Michał Samojlik, prezes agencji Autentika.
Analiza została przeprowadzona na grupie kilkunastu festiwali muzycznych, które na stałe wpisały się w letni, kulturalny krajobraz nad Wisłą. Wśród nich znalazły się takie, jak: Top Trendy, Przystanek Woodstock, Heineken Open’er, Orange Warsaw Festival, Off Festival, Coke Live Festival czy Jarocin Festiwal.