![Ruch mobilny z nowymi wskaźnikami Ruch mobilny z nowymi wskaźnikami](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F10%2FPBI-Polskie-Badanie-Internetu.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Od kwietnia 2013 w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius obecne są dane o ruchu w sieci podzielono na pochodzące z urządzeń mobilnych oraz niemobilnych. Aktywności na telefonach umożliwiających łączenie się z siecią oraz tabletach – jako urządzeniach przenośnych – prezentowane są w ramach następujących wskaźników: odsłony krajowe mobilne, odsłony krajowe mobilne (%) – jako odsetek wszystkich odsłon na danym serwisie, czas krajowy mobilny i cookies krajowe mobilne. Dane pochodzą tylko z witryn objętych audytem site-centric.
– Wprowadzenie nowych wskaźników dla mobile to ważny element rozwoju badania i kolejny krok w kierunku pomiaru mobile. Jesteśmy przekonani, że informacje na temat różnic w sposobie korzystania z internetu między użytkownikami łączącymi się z siecią za pomocą urządzeń przenośnych a tymi korzystającymi z komputerów stacjonarnych pozwoli na dokładniejsze planowanie i realizację działań w przestrzeni wirtualnej – mówi Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w Gemiusie.
Jak pokazują dane z badania Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2013 roku, coraz częściej łączymy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Niemal 6% odsłon krajowych na witrynach audytowanych wykonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych.