reklama
Codzienne prawie 4 mld filmów jest oglądanych przez użytkowników Internetu na całym świecie. W Polsce wskaźniki również są imponujące. Z prawie 20 mln internautów zamieszkałych w naszym kraju, aż 13,4 mln korzysta z YouTube, co oznacza 67% zasięg.
Polacy w ciągu jednego miesiąca oglądają blisko 13 mln materiałów wideo na YouTube. Taki wynik oznacza 1 miejsce w rankingu serwisów wideo w Polsce. Wszystkie pozostałe są daleko w tyle za YouTube. Podobnie jest w przypadku serwisów VOD, gdzie proporcje mówią same za siebie.
Strona główna YouTube ma więcej widzów niż najlepszy serial w dobrym czasie antenowym. 9,42 mln użytkowników miesięcznie wchodzi na główną stronę serwisu, co zapewnia mu pierwsze miejsce na podium wśród pozostałych portali informacyjnych (Onet ma niewiele ponad 7 mln, a WP.PL – 6,8 mln). YouTube jest też 2 wyszukiwarką w Polsce, zaraz po gigancie Google.pl.
YouTube obecnie to już nie tylko śmieszne filmy oglądane przez nastolatków. To również profesjonalne kanały tematyczne, firmowe, klasyka polskiego kina czy fachowe materiały edukacyjne. Największą grupą docelową są osoby w wieku 25-34 lata (28%) oraz 35-44 (17%). Aż 6 mln ludzi na YouTube to grupa w wieku 25-44 lat. Natomiast w serwisach społecznościowych YouTube zbliżył się do poziomu Facebooka, który ma 13,8 mln aktywnych użytkowników.
Siłę YouTube za pomocą infografiki przedstawiła agencja Tube.AD.