reklama
Przyzwyczailiśmy się do traktowania stron na Facebooku jako formalnych kont marek i instytucji, a publikowanych tam postów jako ich oficjalnych stanowisk. Czy jednak jakość i szybkość odpowiadania przez administratorów fan page`y jest identyczna jak profesjonalnego konsultanta? Czym się różnią i przede wszystkim jak szybko odpowiadają.
Miejsce w rankingu ustalane jest na podstawie sumy oczekiwania na dwie odpowiedzi. Pierwsze zapytanie zostało wysłane w dzień roboczy w godzinach 12-17, drugie – w niedzielę. Jeżeli nie otrzymaliśmy odpowiedzi do trzech dni, traktowaliśmy to jako brak odpowiedzi.
W kategorii producentów napojów (poza portalem Herbata) zdecydowanie najszybszymi i zarazem najbardziej przyjaznymi markami wobec swoich konsumentów okazały się Tymbark i FRUGO. Tej pierwszej marce wypada pogratulować nie tylko szybkości reakcji, ale także stylu, w jakim odpowiedzi zostały sformułowane. Na nasze zapytania odpowiadał Kapsel w luźnym, ale zarazem bardzo uprzejmym tonie, co dodatkowo wzmacnia pozytywny odbiór. Pochwalić tutaj także należy fan page Kubusia, gdzie mamy możliwość rozmowy z maskotką firmową, a więc samym Kubusiem, który odpisuje na nasze wiadomości. Bardzo dobry pomysł!
Jako potencjalni, stali klienci i fani marki pytaliśmy o patronat nad różnymi wydarzeniami w najbliższym czasie oraz prosiliśmy o kontakt do działu marketingu celem przekazania prywatnej sugestii klienta. Co łatwo zauważyć po wynikach, znaczna część marek uaktywniła się nagle podczas drugiego pytania, chcąc uzyskać opinię klienta.
Żółte kartki redakcji SOCIALPRESS wędrują do marki Tiger i fan page`u Herbata, które zignorowały wysłane do nich zapytania lub odpowiedziały, bo bardzo długim czasie.
Ranking SOCIALPRESS:
1. Tymbark: 54 minuty (30 minut + 24 minuty)
2. FRUGO: 1 godzina 6 minut (32 minuty + 34 minuty)
3. Kubuś: 1 dzień 4 minuty (20 godzin 12 minut + 3 godziny 52 minuty)
4. Hortex: 2 dni 4 godziny 41 minut (2 dni 3 godziny 28 minut + 1 godzina 13 minut)
5. PEPSIpl: 3 dni 16 godzin (2 dni 19 godzin 20 minut + 20 godzin 40 minut)
6. Lipton Ice Tea: [BRAK ODPOWIEDZI] + 4 minuty
7. ROKO: [BRAK ODPOWIEDZI] + 22 minuty
8. Żywiec Zdrój: [PRZEKROCZONY CZAS] + 23 godziny 57 minutach
9. Herbata: 2 dni 4 godziny 36 minut + [BRAK ODPOWIEDZI]
10. Tiger Energy Drink: [2 BRAKI ODPOWIEDZI]
Jak sprawdzaliśmy?
Test profili społecznościowych znanych marek przeprowadziliśmy we wrześniu br., wysyłając proste zapytania na fan page`ach wybranych marek w mniej więcej porównywalnym czasie. Każda marka otrzymała od nas dwa zapytania wysłane za pomocą prywatnej wiadomości.
Pierwsze zapytanie kierowane było w środku tygodnia w godzinach pracy, drugie – w niedzielę. O co pytaliśmy? O ceny, dostępność produktów i usług, adresy kontaktowe, szczegóły dotyczące wysyłki i tym podobne. Pytania dobierane były do poszczególnych branż, a czasem do poszczególnych marek. Wybór fan page`y dokonany został za pośrednictwem sierpniowego rankingu popularności opublikowanego na blogu Sotrender. Do zestawienia trafiły tylko fan page`e, które posiadają opcję wysłania prywatnej wiadomości. Najkrócej na odpowiedź czekaliśmy 3 minuty, najdłużej ponad 8 dni. Wszystkie fan page`e, które udzieliły odpowiedzi na oba zapytania znalazły się w rankingu.
Czytaj dalej:
Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku?
Banki
Branża odzieżowa
Zdrowie