X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Małe agencje kreatywne na celowniku cyberprzestępców. Poufne dane klientów mogą być zagrożone

Małe agencje kreatywne na celowniku cyberprzestępców. Poufne dane klientów mogą być zagrożone

reklama


Jak przekonuje Kaspersky Lab, duże firmy z wyższym prawdopodobieństwem podejmą większy wysiłek w celu zabezpieczenia danych, które znalazły się w obrębie ich organizacji, jednak angażowani przez nie podwykonawcy często nie przestrzegają tak rygorystycznych standardów. Z badania przeprowadzonego w 2012 r. przez Ponemon Institute wynika (Aftermath of a Data Breach Study – Ponemon Institute, styczeń 2012), że podwykonawcy odpowiadali za 19% przypadków naruszenia bezpieczeństwa danych w roku wykonania badania. Najwyraźniej cyberprzestępcom opłaca się brać na celownik zewnętrzne agencje posiadające dostęp do cennych danych klientów. Eksperci z Kaspersky Lab radzą, jak wyeliminować najczęściej występujące zagrożenia.

Co sprawia, że mała agencja marketingowa jest podatna na ataki?

Raport Verizon Data Breach Investigations z 2013 r. ujawnił, że 20% wszystkich włamań sieciowych miało miejsce w firmach z branży informacji i profesjonalnych usług. Dlaczego tak wiele? Można spekulować, że niektóre z cech nowopowstałych firm świadczących usługi marketingowe i komunikacyjne mogą uczynić z nich atrakcyjny cel cyberprzestępców. W firmach, w których najważniejsza jest współpraca i kreatywność, mogą istnieć luki w systemie bezpieczeństwa, które wymagają załatania.

Eksperci z Kaspersky Lab zidentyfikowali najważniejsze problemy związane z bezpieczeństwem w małych firmach, takich jak agencje marketingowe i przygotowali proste porady, które pozwolą znacznie poprawić jakość ochrony.

Problem 1

Duża mobilność i ciągłe połączenie z internetem – każdy ekspert obsługujący strategicznego klienta zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie ma stała dostępność. W badaniu North American NSBA 2013 Small Business Technology Survey (National Small Business Association 2013 Small Business Technology Survey) stwierdzono, że w ostatnich latach gwałtownie zwiększyło się wykorzystywanie laptopów, tabletów i smartfonów, a 60% małych firm pozwala pracownikom pracować zdalnie. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że wiele poufnych informacji wychodzi poza biuro za pośrednictwem urządzeń przenośnych, które najczęściej nie posiadają oprogramowania bezpieczeństwa i mogą zostać łatwiej skradzione lub zgubione.

Co można zrobić? Dopilnować, aby wszystkie urządzenia przenośne, w tym te należące do pracowników, za pomocą których można uzyskać dostęp do danych firmowych, były wyposażone w oprogramowanie bezpieczeństwa, które nie tylko zapewnia ochronę przed szkodliwym oprogramowaniem, ale również pomaga znaleźć utracone urządzenie i wymazać dane ze skradzionego sprzętu.

Problem 2

Intensywne korzystanie z portali społecznościowych – małe firmy szybko zaczęły wykorzystywać portale społecznościowe. Według NSBA tylko 27% firm tej wielkości nie jest obecnych na żadnym portalu społecznościowym (dla porównania, zaledwie trzy lata temu odsetek ten stanowił 53%). Niestety portale społecznościowe stanowią istotny wektor cyberataków, w tym ukierunkowanych ataków phishingowych wykorzystujących szkodliwe odsyłacze lub aplikacje zainfekowane niebezpiecznym oprogramowaniem. Nawet w przypadku pracowników, którzy są świadomi zagrożeń, wystarczy tylko jedno nieodpowiednie kliknięcie, aby otworzyć drzwi dla szkodliwego oprogramowania kradnącego dane.

Co można zrobić? Aby pomóc pracownikom uniknąć szkodliwych stron internetowych lub zawartości, która podszywa się pod legalne treści, należy wykorzystywać oprogramowanie bezpieczeństwa, które monitoruje reputację odsyłaczy i stron internetowych i ostrzega użytkowników przed wszelkimi potencjalnymi oszustwami.

Problem 3

Luźna dyscyplina IT – wytrawny marketingowiec otwierający nową firmę konsultingową posiada szeroką wiedzę na temat strategii marketingowych, ale prawdopodobnie niewiele wie na temat utrzymywania bezpiecznej sieci IT. Jednak według NSBA 40% właścicieli małych firm zarządza własnym działem IT. Skupiając się na zdobywaniu klientów i zatrudnianiu nowych pracowników, właściciele niewiele uwagi poświęcają zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem IT.

Co można zrobić? Znaleźć rozwiązanie bezpieczeństwa, które zapewnia ochronę bez skomplikowanego procesu instalacji i utrzymania. Jeszcze bardziej wskazane jest poszukanie systemu ochrony, który pozwala chronić wszystkie firmowe urządzenia z jednego komputera.

Na koniec warto podkreślić, że najlepszą ochroną przed kradzieżą poufnych informacji jest szyfrowanie danych. Szyfrując dane biznesowe swoich klientów, wraz z informacjami finansowymi własnej firmy oraz innymi kluczowymi danymi, można mieć pewność, że dane te są chronione przed kradzieżą i przypadkowym usunięciem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail