reklama
American Express i Oreo – te marki zdobyły jak dotąd najcenniejsze, niebieskie nagrody przyznawane przez Facebooka. Kto okaże się kolejnym zwycięzcą?
Jurorami konkursu będą członkowie utworzonej przez Facebooka w ubiegłym roku Rady Kreatywnej (ang. Creative Council). Wszyscy są przedstawicielami agencji reklamowych (m.in. Wieden + Kennedy, McCann czy Leo Burnett). Przy podejmowaniu decyzji o nagrodzeniu wybranych kampanii będą kierowali się konkretnymi kryteriami. Facebook wyróżnił trzy podstawowe obszary podlegające ocenie:
- jakość i wykonanie kampanii – design, copywriting, jakość contentu etc.
- skala i targetowanie – dotarcie do odpowiedniej grupy ludzi, wybór platformy (desktop/mobile), wykorzystanie reklam;
- rezultaty – twarde dane, realizacja zakładanych celów, ROI.
Tak jak w poprzednich latach, tak również i tym razem przewidziano cztery rodzaje nagród: niebieską (najważniejsza), złote, srebrne i brązowe.
Zgłoszenie kampanii jest bardzo proste. Wystarczy udać się pod ten adres i kliknąć w przycisk “Submit Work”. Facebook nie pobiera żadnej opłaty za zgłoszenie kampanii. Oczywiście nie ma żadnych ograniczeń co do kraju, w którym kampania była prowadzona, natomiast dokumenty aplikacyjne muszą być przygotowane w języku angielskim. Facebook rekomenduje ponadto, by zgłoszenie zawierało krótki filmik z case study opisującym kampanię.
Istotne są również ramy czasowe – zgłaszać można kampanie prowadzone w okresie 1 lutego 2013 – 31 stycznia 2014 r. Ostateczny termin dokonywania zgłoszeń to 31 stycznia 2014 r. Ogłoszenia zwycięzców możemy spodziewać się wiosną.
Więcej informacji na temat Facebook Studio Awards tutaj. Z kolei pod tym adresem można zapoznać się z zasadami, którym podlega każdy uczestnik konkursu, dotyczącymi m.in. takich kwestii, jak prawa osób trzecich czy przyznanie prawa Facebookowi do wykorzystania informacji o kampanii dla celów marketingowych i promocyjnych.
Poniżej wideo z case study zwycięskiej kampanii Oreo z tego roku.
http://www.youtube.com/watch?v=7bYqgw4lUOY