X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

4 istotne fakty o Facebooku i poszukiwaniu pracy

4 istotne fakty o Facebooku i poszukiwaniu pracyfot. placeit.breezi.com/Facebook

reklama


Badanie zostało przeprowadzone w drugiej połowie minionego roku. Przedstawiamy 4 najciekawsze fakty z tego raportu.

1. Co druga osoba uważa, że profil zawodowy może pomóc

Blisko połowa badanych (47%) uważa, że profil zawodowy w internecie może pomóc im znaleźć zatrudnienie. Najczęściej więc profile zakładamy na dedykowanych portalach społecznościowych poświęconym karierze lub na Facebooku. – To wciąż mało. Portale społecznościowe zmieniają obecną rzeczywistość, również tę na rynku pracy – komentuje w raporcie Radosław Niedziółka, coach w MentorKariery.pl – Młode osoby powinny podążać za najnowszymi trendami technologicznymi, które wpływają i modyfikują sposoby prezentowania pracodawcom. Przy obecnym wysokim bezrobociu, każdy z nas musi działać wielotorowo. To zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia atrakcyjnego zatrudnienia.

2. Duża sieć kontaktów na Facebooku

Studenci i absolwenci mają zazwyczaj dużą sieć kontaktów na Facebooku. 68% z nich deklarowało posiadanie ponad 200 osób w znajomych. Nie mamy problemu też z zapraszaniem do znajomych osób z pracy. Ponad połowa respondentów twierdzi, że ma kontakty zawodowe wśród znajomych na Facebooku.

fot. Raport "Młodzi na rynku pracy" Absolvent.pl i SW Research

fot. Raport “Młodzi na rynku pracy” Absolvent.pl i SW Research

fot. Raport "Młodzi na rynku pracy" Absolvent.pl i SW Research

fot. Raport “Młodzi na rynku pracy” Absolvent.pl i SW Research

3. Informujemy o wykształceniu i karierze

Chętnie, wypełniamy dane o swoim wykształceniu i podstawowych danych – 75% badanych. Dodatkowo 45% ankietowanych twierdzi, że wypełnienia informacji o karierze zawodowej i językach obcych może pomóc w znalezieniu pracy. Poniżej wypunktowano najpowszechniejsze informacje:

fot. Raport "Młodzi na rynku pracy" Absolvent.pl i SW Research

fot. Raport “Młodzi na rynku pracy” Absolvent.pl i SW Research

4. Facebook wcale nie taki skuteczny

Kuriozalnie mimo powszechności używania profili społecznościowych ich efektywność w poszukiwaniu pracy wciąż jest oceniana na bardzo niskim poziomie. Jednak, jak pokazują badania, znajomym i rodzinie ufamy najbardziej, jeżeli chodzi o skuteczność i wiarygodność źródła. Może więc warto do poszukiwania pracy wykorzystać Facebookowych znajomych? A tych przecież według raportu Absolvent.pl i SW Reaserach na portalach społecznościowych nam nie brakuje.

fot. Raport "Młodzi na rynku pracy" Absolvent.pl i SW Research

fot. Raport “Młodzi na rynku pracy” Absolvent.pl i SW Research

W badaniu wzięły osoby w wieku 18-30 lat. Zebrano łącznie 2001 odpowiedzi. Respondentami były osoby zarejestrowane w panelu badawczym SW Research oraz użytkownicy serwisu Absolvent.pl. Całość raportu dostępna TUTAJ.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail