reklama
Badanie zostało przeprowadzone w drugiej połowie minionego roku. Przedstawiamy 4 najciekawsze fakty z tego raportu.
1. Co druga osoba uważa, że profil zawodowy może pomóc
Blisko połowa badanych (47%) uważa, że profil zawodowy w internecie może pomóc im znaleźć zatrudnienie. Najczęściej więc profile zakładamy na dedykowanych portalach społecznościowych poświęconym karierze lub na Facebooku. – To wciąż mało. Portale społecznościowe zmieniają obecną rzeczywistość, również tę na rynku pracy – komentuje w raporcie Radosław Niedziółka, coach w MentorKariery.pl – Młode osoby powinny podążać za najnowszymi trendami technologicznymi, które wpływają i modyfikują sposoby prezentowania pracodawcom. Przy obecnym wysokim bezrobociu, każdy z nas musi działać wielotorowo. To zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia atrakcyjnego zatrudnienia.
2. Duża sieć kontaktów na Facebooku
Studenci i absolwenci mają zazwyczaj dużą sieć kontaktów na Facebooku. 68% z nich deklarowało posiadanie ponad 200 osób w znajomych. Nie mamy problemu też z zapraszaniem do znajomych osób z pracy. Ponad połowa respondentów twierdzi, że ma kontakty zawodowe wśród znajomych na Facebooku.
3. Informujemy o wykształceniu i karierze
Chętnie, wypełniamy dane o swoim wykształceniu i podstawowych danych – 75% badanych. Dodatkowo 45% ankietowanych twierdzi, że wypełnienia informacji o karierze zawodowej i językach obcych może pomóc w znalezieniu pracy. Poniżej wypunktowano najpowszechniejsze informacje:
4. Facebook wcale nie taki skuteczny
Kuriozalnie mimo powszechności używania profili społecznościowych ich efektywność w poszukiwaniu pracy wciąż jest oceniana na bardzo niskim poziomie. Jednak, jak pokazują badania, znajomym i rodzinie ufamy najbardziej, jeżeli chodzi o skuteczność i wiarygodność źródła. Może więc warto do poszukiwania pracy wykorzystać Facebookowych znajomych? A tych przecież według raportu Absolvent.pl i SW Reaserach na portalach społecznościowych nam nie brakuje.
W badaniu wzięły osoby w wieku 18-30 lat. Zebrano łącznie 2001 odpowiedzi. Respondentami były osoby zarejestrowane w panelu badawczym SW Research oraz użytkownicy serwisu Absolvent.pl. Całość raportu dostępna TUTAJ.