reklama
GoldenLine w dalszym ciągu nie ma sobie równych na polskim rynku społecznościówek przeznaczonych dla profesjonalistów. Wedle danych przedstawianych w badaniach Megapanel PBI/Gemius, z serwisu każdego miesiąca korzysta ok. 2 milionów użytkowników, a sam GoldenLine chwali się liczbą 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników. LinkedIn ma obecnie dwukrotnie mniejszy zasięg – korzysta z niego około miliona polskich internautów (dane Socialbakers). To i tak sporo, zważywszy, że jeszcze kilka miesięcy temu ich liczba oscylowała wokół 400-500 tysięcy.
Uproszczenie dla użytkowników
W świetle tego, iż mamy do czynienia z największymi konkurentami na rynku serwisów dla profesjonalistów, nieco zaskakującym posunięciem może być wprowadzenie na GoldenLine możliwości rejestracji i logowania za pośrednictwem konta na LinkedIn. Kulisy tej decyzji wyjaśnił prezes spółki Goldenline, Mariusz Gralewski.
– Umożliwienie logowania za pomocą LinkedIn czy innych serwisów społecznościowych to przede wszystkim uproszczenie życia użytkownikowi – przekonuje Gralewski. – Niezależnie w jakim serwisie zaktualizuje informacje o sobie, będzie miał on pewność, że pracodawca oglądający jego profil na GoldenLine widzi jego aktualne dane.
Wygoda dla pracodawców i rekruterów
Użytkownicy poszukujący pracy to zresztą potencjalnie nie jedyni beneficjenci nowej funkcjonalności.
– Dla pracodawców i rekruterów to również wygoda – w jednym miejscu będą mieli wszystkie dane o kandydacie. Dzięki temu nie będzie konieczności przeszukiwania wielu baz danych – mówi Mariusz Gralewski. – Taka możliwość uzyskania pełnych informacji o kandydatach powinna znacznie usprawnić procesy rekrutacyjne i sprawić, że GoldenLine stanie się największym łącznikiem między pracodawcami a pracownikami – dodaje.
Jak dotąd internauci zainteresowani korzystaniem z GoldenLine mogli założyć swoje konto bezpośrednio w serwisie lub wykorzystać istniejące konto na Facebooku. Rejestrację i logowanie za pomocą Facebooka wprowadzono w 2012 roku.