X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Amazon łączy siły z Twitterem. Można kupować za pomocą hashtagów

Amazon łączy siły z Twitterem. Można kupować za pomocą hashtagów

reklama


Tweet i kupione

Funkcja ta pozwoli na błyskawiczne zakupy, bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu Amazon. Wystarczy odpowiedzieć na tweet zawierający link do produktu oraz dodać hashtag #amazoncart w USA i #amazonbasket w Wielkiej Brytanii. Na stronę Amazon będzie trzeba wejść jedynie, aby zapłacić i sfinalizować transakcję. Taki ruch, co raz częściej jest stosowany  przez firmy, które chcą wykorzystać platformy społecznościowe, jako narzędzie do przyciągnięcia klientów.

– Ostatecznie, chodzi tutaj o konwersacje jakie ludzie prowadzą na różnych platformach, takich jak Twitter czy Facebook, na temat swoich zainteresowań. Firmy chętnie używają takich portali, nie tylko ze względu na miliony aktywnych użytkowników – powiedziała na łamach serwisu bbc.com Sanjana Chappalli, szefowa LEWIS Pulse, firmy specjalizującej się w marketingu cyfrowym.

Zysk po obu stronach

Być może, również nie przypadkowo, akcja ta ma miejsce na kilka dni po tym, jak Twitter odnotował stratę netto w wysokości 132,36 mln dolarów straty w I kwartale 2014 roku, w porównaniu do 27,03 mln dolarów straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba aktywnych użytkowników osiągnęła 255 milionów w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 r., o 5,8 % więcej niż w poprzednim kwartale, jednak wzrost ten był poniżej oczekiwać analityków.

Póki co, Twitter ogłosił, że nie będzie pobierał prowizji od produktów kupionych w ten sposób, jednak szefostwo portalu ma nadzieję, że – wraz z sukcesem Amazona – przyjdą pieniądze od innych firm, chcących się w ten sposób reklamować. Amazon natomiast zapewnia że partnerstwo przede wszystkim ułatwi użytkownikom zakup produktów, które widzą na osi czasu.

  • Łukasz

    Czego oni jeszcze nie wymyślą? Kupowanie przy pomocy hashtagu, serio?

    • Karina

      Jak dla mnie opcja wydaje się ciekawa, pytanie tylko jak się rzeczywiście sprawdza.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail