reklama
Dla bacznych obserwatorów rynku ten news nie jest z pewnością wielkim zaskoczeniem. Już na początku roku pojawiły się doniesienia, że Yahoo! szykuje się do usunięcia społecznościowych wtyczek w rodzaju Facebook Login czy Google+ Sign-In ze swoich serwisów. Na pierwszy ogień poszedł jeden z serwisów sportowych Yahoo!.
Teraz przyszedł czas na Flickra, o czym serwis poinformował swoich użytkowników mailowo. Zmiana wejdzie w życie od 1 lipca. Tym samym użytkownicy Flickra, którzy dotychczas posiadali konta powiązane z kontem na Facebooku lub Google, będą zmuszeni założyć dedykowane konto Yahoo! i podpiąć je pod Flickra. Z kolei ci internauci, którzy już posiadają konto Yahoo!, będą musieli połączyć je z Flickrem.
Przypomnijmy, że możliwość logowania za pośrednictwem kont na Facebooku i Google pojawiła się na Flickrze 3 lata temu. Skąd zmiana strategii? CEO Yahoo! Marissa Mayer najwidoczniej chce zdyskontować sukces Flickra i zbudować większą bazę użytkowników Yahoo!, dzięki czemu spółka może być atrakcyjniejsza dla reklamodawców.
Nie wiadomo natomiast jak będzie przebiegał proces usuwania wtyczek Facebook Login i Google+ Sign-In z innych serwisów Yahoo!.
- Eryk