reklama
Pytając niektórych marketerów, czym jest real time marketing, możemy usłyszeć, iż działania te to przede wszystkim wrzucanie np. na Facebooku śmiesznych filmów bądź obrazków, w których marka odnosi się do aktualnych wydarzeń. Takie postrzeganie komunikacji „real time” to duże uproszczenie, które też wypacza ideę skutecznej komunikacji marketingowej. Real time marketing, w skrócie RTM, to spektrum narzędzi, których synergia może przynieść firmie wymierne rezultaty. Facebook czy YouTube to tylko dwa – spośród wielu – elementów egzekucji RTM. Jeżeli interesuje Cię naprawdę skuteczna komunikacja real time marketingowa, nie możesz zapominać, Drogi Czytelniku, o klasyce marketingowego gatunku, jak chociażby e-mail marketingu czy działaniach SEM, których synergia z social mediami pozwoli Twojemu komunikatowi rozwinąć skrzydła.
Dodatkowo, jeżeli jesteś marketerem współpracującym z agencją, musisz darzyć ją zaufaniem i wiedzieć, że zespół, który Cię obsługuje po stronie tej firmy, rozumie procesy biznesowe zachodzące w Twojej organizacji. Ponadto ludzie odpowiedzialni za kreowanie treści RTM muszą wykazywać się nie tylko wyczuciem i zdrowym rozsądkiem, ale też znajomością szerokiego spektrum kontekstów, w których może zaistnieć dany komunikat.
Z kolei agencja, która podejmuje rękawicę rzuconą przez RTM, powinna zdobyć pogłębioną wiedzę na temat elementów komunikacyjnych Twojej marki, charakteru jej produktów oraz detali dotyczących sposobów prowadzenia komunikacji wizualnej. W efekcie może szybko i elastycznie reagować na bieżące wydarzenia, tworząc komunikaty „real time”, które swoim tonem przekazu realizują Twoje cele marketingowe.
Real-time marketing, część 1:
Planuj coś, co dzieje się „na żywo”