X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” zastąpi przycisk „Kup teraz”

„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” zastąpi przycisk „Kup teraz”

Wydawałoby się, ze sformułowanie „Kup teraz” brzmi nad wyraz jasno i przejrzyście. Otóż zdaniem urzędników niekoniecznie! Nowe regulacje prawne mają na celu sprecyzowanie i dookreślenie różnych wątpliwości. Od nowego roku wejdą w życie przepisy, w których czytamy także zapis o obowiązku właściwego nazywania procesu zakupowego:

Jeżeli w celu złożenia zamówienia wymagane jest aktywowanie przycisku lub podobnej funkcji, przycisk lub podobna funkcja lub podobna funkcja muszą być oznaczone w łatwo czytelny sposób jedynie z użyciem słów „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego jednoznacznego sformułowania informującego, że złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty na rzecz przedsiębiorcy.

Jak poinformował Marcin Paczewski, radca prawny, szef Departamentu Prawa Konkurencji i Antymonopolowego, Kancelarii Prawnej „Chałas i Wspólnicy”, można używać też sformułowań równoważnych, czyli przykładowo: „Kupuję z obowiązkiem zapłaty”.

14 dni na zwrot towaru

Nowa ustawa ma dostosować polskie prawo do standardów unijnych. Poza kwestią precyzyjnego nazewnictwa zmianom ulega też ilość dni, w przeciągu których możemy zrezygnować z usługi zakupionej online lub zwrócić towar ze sklepu internetowego bez podania przyczyny. Do tej pory było to 10 dni, natomiast od nowego roku ma to być 14 dni. Z kolei okres, przysługujący z tytułu braku informacji o możliwości zwrotu produktu, zostaje wydłużony do roku.

Sprawdzony przycisk w mobile marketingu

W przypadku sklepów sprzedających również za pomocą platform mobilnych, warto przyjrzeć się bliżej przyciskom „Call to action”. Zawsze należy lokować je w najbardziej oczekiwanym przez klienta miejscu strony, to znaczy zaraz obok produktu, ale w taki sposób, aby nie odwracał od niego uwagi. Klienci nie powinni być zmuszeni do szukania przycisku, a odpowiednia wielkość (umożliwiająca wciśnięcie opuszkiem palca) ułatwić korzystanie z niego. Istotny jest również kolor i atrakcyjny design, natomiast w przypadku treści – wraz z nowym rokiem – musimy ograniczyć się do precyzyjnej formuły mającej równorzędne znaczenie do „Zakup z obowiązkiem zapłaty”.

  • Julia

    Może to będą zmiany na dobre :)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail