
reklama
Pytając niektórych marketerów, czym jest real time marketing, możemy usłyszeć, iż działania te to przede wszystkim wrzucanie np. na Facebooku śmiesznych filmów bądź obrazków, w których marka odnosi się do aktualnych wydarzeń. Takie postrzeganie komunikacji „real time” to duże uproszczenie, które też wypacza ideę skutecznej komunikacji marketingowej. Real time marketing, w skrócie RTM, to spektrum narzędzi, których synergia może przynieść firmie wymierne rezultaty. Facebook czy YouTube to tylko dwa – spośród wielu – elementów egzekucji RTM. Jeżeli interesuje Cię naprawdę skuteczna komunikacja real time marketingowa, nie możesz zapominać, Drogi Czytelniku, o klasyce marketingowego gatunku, jak chociażby e-mail marketingu czy działaniach SEM, których synergia z social mediami pozwoli Twojemu komunikatowi rozwinąć skrzydła.
Dodatkowo, jeżeli jesteś marketerem współpracującym z agencją, musisz darzyć ją zaufaniem i wiedzieć, że zespół, który Cię obsługuje po stronie tej firmy, rozumie procesy biznesowe zachodzące w Twojej organizacji. Ponadto ludzie odpowiedzialni za kreowanie treści RTM muszą wykazywać się nie tylko wyczuciem i zdrowym rozsądkiem, ale też znajomością szerokiego spektrum kontekstów, w których może zaistnieć dany komunikat.
Z kolei agencja, która podejmuje rękawicę rzuconą przez RTM, powinna zdobyć pogłębioną wiedzę na temat elementów komunika
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
cyjnych Twojej marki, charakteru jej produktów oraz detali dotyczących sposobów prowadzenia komunikacji wizualnej. W efekcie może szybko i elastycznie reagować na bieżące wydarzenia, tworząc komunikaty „real time”, które swoim tonem przekazu realizują Twoje cele marketingowe.
Real-time marketing, część 1:
Planuj coś, co dzieje się „na żywo”
Reklama