X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polscy facebookowicze pokochali Tajlandię

Polscy facebookowicze pokochali Tajlandię

reklama


Lipcowa odsłona raportu Socialbakers dotyczącego polskiego Facebooka nie przynosi znaczących zmian w porównaniu ze stanem na koniec czerwca, co tylko potwierdza, że mamy do czynienia z leniwym, wakacyjnym okresem.

Na Facebooku? Leniwie…

Spośród godnych odnotowania zmian, można wspomnieć o małym przetasowaniu w rankingu najpopularniejszych branż na Facebooku, gdzie kategoria „E-commerce”, kosztem branży telekomunikacyjnej, przesunęła się z 4. na 3. miejsce.

Żadnych zmian nie odnotowano w rankingach najpopularniejszych profili na Facebooku. W zestawieniu wszystkich marek niezmiennie przewodzi Play, wyprzedzając dwa profile Orange (globalny i polski), które mają niemal identyczną liczbę fanów w naszym kraju. W branży medialnej również po staremu – Radio ESKA, ESKA TV oraz MTV Polska.

Samsung i stoprocentTV podwójnymi liderami

Pewne przetasowania nastąpiły z kolei na Twitterze. W rankingu Top 5 pod względem liczby obserwujących, profil Orange wyprzedził Nokię i awansował tym samym na 3. pozycję. Z kolei w zestawieniu opartym o liczbę interakcji, na czoło wysforował się Samsung (lider również pod względem liczby obserwujących), wyprzedzając adidasa. Niemiecki gigant musiał zresztą ustąpić pola również Orange.

Leniwie było również na YouTube – jedyna zmiana to awans kanału LEGO na 3. miejsce pod względem liczby wyświetleń opublikowanych na nim filmików. Poza tym bez zmian – zarówno jeśli chodzi o wyświetlenia, jak i liczbę subskrybentów, stawce przewodzi kanał stoprocentTV.

Kierunek: Tajlandia!

Tradycyjnie najciekawiej wygląda zestawienie najbardziej angażujących marek na Facebooku, gdzie już drugi miesiąc z rzędu poza rankingiem znajduje się profil Audi Polska. W lipcu najlepiej angażował oficjalny profil Tajlandii, prowadzony we współpracy z biurem podróży Rainbow Tours. To niejako potwierdzenie, że w wakacje na Facebooku interesują nas głównie tematy okołourlopowe. Poza tym do Top 5 „załapały się” Castrol, Alfa Romeo, Pilsner Urquell oraz Saeco. Spośród wymienionych, najlepszą serię notują Alfa Romeo i Saeco, które znalazły się w tym zestawieniu po raz trzeci z rzędu.

Telekomy wciąż bezkonkurencyjne

W porównaniu z czerwcem o 8 pkt proc. spadł średni współczynnik responsywności (response rate) notowany na analizowanych profilach. W lipcu wyniósł 49%. Jednak najlepsze profile utrzymały bardzo wysoki poziom. W przypadku Plusa response rate za lipiec wyniósł aż 100%, a w przypadku Orange i heyah 99%. Najsłabiej pod tym względem wypadł T-Mobile – „jedynie” 87%.

Tradycyjnie najbardziej zapracowani byli administratorzy i moderatorzy profilu Orange, którzy dodatkowo najszybciej udzielali odpowiedzi. Średnio zajmowało im to zaledwie 21 minut, choć tylko o minutę gorsi byli ich odpowiednicy prowadzący profil heyah. Cały ranking responsywności jak zwykle zdominowały marki telekomunikacyjne, bowiem poza wymienionymi, w zestawieniu znalazło się również miejsce dla nju mobile.

Branża spożywcza górą

Dwie z trzech marek, które opublikowały najbardziej angażujące wpisy lipca powtórzyły czerwcowy sukces. Mowa o Republice Kaktusa oraz Mentosie. A zważywszy na to, że stawkę uzupełnił Tymbark, wniosek może być tylko jeden – w lipcu branża spożywcza najskuteczniej zabiegała o interakcje facebookowiczów.

Poniżej lipcowa infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail