reklama
O premierach nowych sezonów seriali, które podbiły serca widzów, wspomina każde medium. Jednak House of cards czy Gra o tron wygrywają w kategoriach popularności. W przypadku światowej premiery piątego sezonu serialu produkcji HBO, w którym przedstawiona jest historia walki rodów o panowanie nad królestwem Westeros, dyskusja w social media okazała się niezwykle ożywiona. Gra o tron emitowana jest w kilkunastu krajach, w tym także w Polsce, nie powinien zatem dziwić fakt, że ilość osób biorąca udział w tej wirtualnej dyskusji była ogromna. Dane opracowane przez Brand24 wskazują, że jej szacowany zasięg na dzień przed premierą i w dniu samej premiery obejmował aż 300 milionów internautów na całym świecie! Liczne hashtagi związane z filmem zalewały wprost sieć. Do dyskusji postanowiły włączyć się także firmy.
W HBO Polska zaraz start #GraOTron, a u nas wkrótce premiera telewizora UF950V – przypadek? http://bit.ly/1DPcVLT #CzekającNaGoT
Posted by LG Polska on 12 kwietnia 2015
Działania w ramach Real Time Marketingu przy tego typu okazjach nie są trudne do przeprowadzenia, a efekty są zwykle bardzo zadowalające. Monitoring tematów i przewidywanie trendów, którymi żyją, bądź żyć będą, internauci, a także kreatywna forma prezentacji tematu to najlepszy sposób aby wpis firmy w danym medium społecznościowym zdobył popularność. Ważna jest przy tym również szybkość reakcji i tworzenie dopasowanych treści, w odpowiednim czasie. Tworzony przez marki, a także samych internautów, content może być on naprawdę zróżnicowany. Począwszy od zabawnych obrazków z kultowymi cytatami, symbolami bądź scenami z filmu, przez bardzo niestandardowe realizacje. Na taką zdecydował się chociażby serwis internetowy Dziennika Zachodniego – Śląsk Plus, który postanowił właśnie na Śląsk przenieść akcję Gry o tron. Świetna promocja regionu, a przy okazji dobry content magazynu wpisywał się w internetowy trend.
Jednak chyba nic nie pobije popularności jaką zdobył film stworzony przez jednego z internautów, będący streszczeniem poprzednich sezonów serialu. Cała koncepcja filmu jest oparta i zrealizowana na wzór popularnej akcji promocyjnej australijskiego metra – Dumb ways to die. Kampania podbiła serca internautów przypominając, w zabawny i nieco makabryczny sposób, o zachowaniu bezpieczeństwa na stacjach metra. Film zdobył ponad 100 milionów wyświetleń odkąd ukazał się pod koniec 2012 na serwisie YouTube. Nowa wersja, nawiązująca do Gry o tron, w ciągu kilku dni osiągnęła już poziom ponad 800 tysięcy wyświetleń!
- Joanna Przybylska