reklama
Jakiś czas temu pokazywaliśmy Wam darmowe narzędzia do tworzenia infografik. Idąc tym tropem, tym razem chcemy Wam podpowiedzieć, jak efektywnie je wykorzystać. Bo choć nie jest to trudne, stworzenie takiej infografiki, która skupi na sobie całą uwagę obserwatorów, będzie prosta, funkcjonalna i estetyczna, może wydać się na początku wyzwaniem. Wystarczy jednak pamiętać o kilku najważniejszych krokach, aby przekonać się, że nawet w domowym zaciszu można wykonać profesjonalne infografiki.
1. Pamiętaj o danych
To one tworzą infografikę lub są jej bardzo ważną częścią. To dzięki nim Wasz tekst nabiera edukacyjnego i profesjonalnego charakteru. Dlatego tak ważne jest, aby statystyki, które chcecie dodać powinny być aktualne i potwierdzone. Atrakcyjność dodawanych informacji to kolejna cecha, o której nie możecie zapomnieć. Dlatego, jeśli nawet musicie poświęcić nieco więcej czasu na znalezienie kompletnych danych, po dodaniu ich do infografiki, będzie wiedzieli, że Wasz wysiłek się opłacił. Pamiętajcie również o tym, aby dość jasno sprecyzować Wasze cele marketingowe i działać w kierunku ich spełniania, a wtedy cały proces będzie dużo łatwiejszy.
2. Nie przesadzaj z ilością tekstu oraz statystyk
W punkcie pierwszym wyraźnie zaznaczyliśmy, że dane i statystyki to bardzo ważny element dobrej infografiki. Podobnie jest z opisem wybranych danych i sposobem jego przedstawienia. Infografika ma być pewnego rodzaju „zajawką”, która musi zaciekawić nie tylko treścią, ale i wyglądem. Infografika to najczęściej dodatek do dłuższego tekstu czy artykułu, dlatego należy skupić się na tym, aby wyodrębnić w niej jedynie najważniejsze informacje, które czytelnik zechce przeczytać i z łatwością zapamięta.
3. Dbaj o estetykę
Atrakcyjny i estetyczny wygląd infografiki to połowa sukcesu. Dobranie odpowiednich kolorów, czcionek, rozmiarów etc. Te wszystkie elementy będą świadczyć o końcowym efekcie infografiki, a więc o tym, czy zainteresuje ona czytelnika. Wybierając kolory trzymajcie się jednej palety barw, bawcie się cieniowaniem i przejściami poszczególnych barw. Ważne, aby cały projekt był spójny. Oczywiście nie jest to przymus, bo spójność infografiki można również osiągnąć poprzez zestawienie kontrastów. Wiele przedstawionych przez nas wcześniej narzędzi oferuje darmowe szablony, które są nie tylko estetyczne i spójne, alerównież ciekawe.
4. Wyróżnij się prostotą
Zaciekawić, zapewnić estetyczny wygląd, dostarczyć najważniejsze dane, a na dodatek zachować w tym wszystkim umiar i prostotę? Choć wydaje się to trudne do zrealizowania, to bardzo ważne, aby pomimo nagromadzenia informacji, Wasza infografika nie była skomplikowana w jej odczytaniu. Dziś wiele osób decyduje się na rozbudowane grafiki i kieruje się mottem „im więcej, tym lepiej”. Niestety jest to błąd, dlatego jeśli chcecie, żeby Wasza infografika wyróżniała się na tle innych i zdobywała serca czytelników, warto poświęcić nieco więcej czasu, aby zaskoczyć sposobem przedstawienia konkretnych danych, statystyk czy informacji.
5. Nie zapomnijcie o udostępnianiu
Jeśli wzięliście sobie do serca wszystkie powyższe rady i stworzyliście infografikę idealną, przyszedł czas na udostępnienie jej. Każdy z nas chce, aby jego dzieła dotarły do jak największej liczby odbiorców, dlatego warto się o to postarać. A przecież infografika ma niesamowity potencjał viralowy, dzięki czemu o Waszej osobie czy firmie może się dowiedzieć naprawdę spora liczba osób w bardzo szybki i prosty sposób.
Przygotowaliśmy dla Was kilka przykładów infografik, które są nie tylko ciekawe i pełne informacji, ale jednocześnie są bardzo estetyczne i nie “narzucają” zbyt wielu informacji czy danych. Są proste, a ich przekaz doskonale dociera do czytelników. Właśnie dlatego warto się nimi zainspirować.