reklama
Nawet jeśli mamy głowę pełną pomysłów, często korzystamy z różnych źródeł, które potem służą nam jako podstawa do stworzenia różnych materiałów, artykułów czy postów w social media. I nawet najlepsi copywriterzy i content managerowie potrzebują czasem pomocy i natchnienia, dzięki któremu zaczną tworzyć. Jeśli do tej pory wyszukiwarka Google nie była w stanie Wam pomóc, a Wy niejednokrotnie byliście u granic wytrzymałości, od teraz Wasza sytuacja może ulec diametralnej zmianie.
Przedstawiamy Wam narzędzia, które mogą Was zainspirować do stworzenia czegoś oryginalnego. To zbiór ośmiu pomocnych źródeł dla każdego copywritera i content managera (ale i nie tylko), dzięki którym nie tylko poszerzycie swoją wiedzę, ale będziecie mogli ją również zinterpretować i podzielić się nią z kim tylko będziecie chcieli.
Trap.it
Twórcy tego narzędzia opisują je jako jedno z najbardziej zaawansowanych i intuicyjnych, które oprócz zaoferowania nam zbiorów skategoryzowanych treści na niemal każdy temat, dopasuje je tak, aby były odpowiednie dla naszych późniejszych czytelników. Trap.it to zbiór ponad 100 tysięcy źródeł, począwszy od blogów poprzez serwisy newsowe, aż do dziennikarskich gazet, dzięki czemu znalezienie garści inspiracji jest łatwo dostępne i na wyciągnięcie ręki.
Quora
Bardzo przydatne narzędzie, które po utworzeniu konta otwiera przed nami sporo możliwości. Każdy może wybrać interesującą go kategorię, a następnie za pomocą kluczowych słów znaleźć treści, które są najbardziej interesujące. Oczywiście autorzy nie zapomnieli o newsletterze. Użytkownicy, którzy odpowiednią skonfigurują swoje konto, będą otrzymać większą i jeszcze ciekawszą ilość artykułów na tematy, które ich odpowiednio zaznaczyli.
Scoop.it
Każdy użytkownik korzystający z tego narzędzia mimowolnie należy do społeczności scoop.it, która nie tylko czerpie inspiracje, ale również się nimi dzieli. Scoop It daje możliwość nie tylko znalezienia mnóstwa tematów, dodania do nich swoich przemyśleń i własnej perspektywy, ale również umożliwia udostępnienie swojej twórczości m.in. na Facebooka, Twitterze oraz LinedkIn.
Spundge
Na pierwszy rzut oka Spundge przypomina Pinterest. Jednak oprócz wyszukiwania contentu, to narzędzie poniekąd się nas uczy i zapamiętuje to, co nas najczęściej interesuje, dzięki czemu późniejsze wyszukiwania są coraz trafniejsze, szybsze i skuteczniejsze.
Learnist
Jak się uczyć, to od najlepszych, prawda? W tym właśnie celu, Learnist zawiera treści pochodzące od ekspertów i profesjonalistów, które nie tylko inspirują, ale i uczą. Od sztuki i podróżowania, przez biznes, aż do przemysłu – zakres informacji tego narzędzia jest niezwykle szeroki, dlatego każdy z nas powinien znaleźć tam interesujące tematy i ciekawostki.
Curata
Jeśli jesteście bardzo zajętymi osobami, a na pewno tak jest, Curata to narzędzie, które zaoszczędzi Wam sporo cennego czasu. W jaki sposób? Poprzez wychodzenie naprzeciw Waszym zainteresowaniom. Curata tak naprawdę jest niezwykle inteligentnym narzędziem, które przekazuje użytkownikowi w formie list tylko te treści, które z pewnością go zainteresują.
Storify
Twórcy tego narzędzia próbują nam przekazać, że „dziś każdy jest reporterem”. Nie można się z nimi nie zgodzić, prawda? Dzięki kanałom social media, takim jak np. Facebook, Twitter i Instagram, każdy z nas może opublikować treści na żywo i być jedną z pierwszych osób, która to zrobiła. Każdy z nas może również te wiadomości od razu zobaczyć i być na bieżąco z najciekawszymi historiami i newsami z całego świata. Wystarczy korzystać ze Storify, a nieskończona ilość treści może być w naszym zasięgu.
iFlow
Co mówi motto iFlow? “Odkrywaj potężne treści, podążaj za tym co Cię interesuje i pozostań na fali informacji bez ryzyka utonięcia pod nimi”. To właśnie te trzy aspekty cechują iFlow. Użytkownicy mają możliwość zdecydowania, jaki content jest dla nich interesujący i na tej podstawie mogą wyszukać ciekawe treści, które będą dopasowane do ich potrzeb i których nie będzie w nadmiarze.
Wiedzieliście, że istnieje aż tyle świetnych źródeł informacji, które mogą nam posłużyć jako pomysł lub idea stworzenia czegoś nowego? Dzięki tym narzędziom możemy również zdobywać wiedzę i, co najważniejsze, dzielić się nią z innymi.
- Anna Mościcka