X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

6 działań w internecie, których warto uczyć się od świata mody

6 działań w internecie, których warto uczyć się od świata modyfot. © frica Studio - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Jeśli myślicie, że świat mody jest pusty, nadęty i nad wyraz zakochany w sobie… cóż, może macie rację, ale musicie też wiedzieć, że gdzie jak gdzie, ale w Internecie branża modowa bije na głowy inne. Działania, zbliżające wielkie marki do milionów osób na całym świecie i napędzające zyski pieniężne jest godne pochwał i warte naśladowania. W jaki zatem sposób działają firmy związane modą w Internecie?

Branża modowa ulokowała się głównie na Instagramie i Snapchatcie. To właśnie na tych serwisach działają bardzo aktywnie przez niemal 24 godziny dziennie i właśnie tam pokazują całej reszcie biznesu „jak to się robi”. Przed Wami lista sześciu działań firm modowych, z których warto brać przykład.

Moda nie ma przerw

Odkąd na Snapchatcie można korzystać z opcji MyStory, a Instagram przeglądają ludzie na całym świecie o różnych porach dnia i nocy, coraz to nowsze zdjęcia pojawiają się w zasadzie przez całą dobę. Konta modowe są ze swoimi fanami non stop „na bieżąco” i nie ma mowy o opóźnieniu, lub co gorsza, pominięciu relacji z wydarzenia modowego. Przykład? Ostatnia gala METBall, jedna z najbardziej prestiżowych imprez branży fashion odbywająca się co roku w Nowym Jorku. Zdjęcia gwiazd, które się tam zjawiły napływały na Instagram dosłownie co minutę, a budząc się w naszej strefie czasowej na kilka godzin po zakończeniu balu, na Snapchatcie już czekała na mnie niemalże pełna relacja z nowojorskiej gali MET.


Behind the scenes

Backstage, behind the scenes, za kulisami. Fani mody uwielbiają zdjęcia tak właśnie “otagowane” lub podpisane na Snapchatcie. A marki modowe bardzo często rozpieszczają takimi komunikatami obserwujących ich użytkowników. To bardzo ważne, gdyż procesy przygotowawcze pokazu lub jakiegokolwiek produktu są niezwykle interesujące i nieco „uczłowieczają” nawet największe marki. Największą popularnością cieszą się ujęcia sprzed pokazu, rozmowy z modelkami czy projektantem. Kiedy dom mody Hermes opublikował na Instagramie krótki filmik pokazujący proces tworzenia tzw. „It Bag”, czyli torebki Birkin, najchętniej podrabianego produktu na świecie, lawina polubień i komentarzy niemalże momentalnie pojawiła się na koncie domu mody Hermes. Mimo tego, że omawiana Birkin jest pożądana przez wiele kobiet na całym świecie, a lista oczekujących na nią wciąż się wydłuża, ten krótki przekaz jeszcze bardziej spotęgował chęć na ten niezwykle luksusowy dodatek.

snapchat

snapchat

Cara & Kendall Backstage #CCtheReadyToWear #CCtheShow #BrasserieChanel #PFW #Chanel #FallWinter

 

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika CHANEL (@chanelofficial)

Budowa relacji z fanami

Każda marka ma swoje grono odbiorców. Dlatego też komunikaty, które przekazuje, muszą trafiać w gusta tych, którzy je uwielbiają i pragną właśnie tych, a nie innych produktów. W tym przypadku każda firma powinna działać strategicznie i kierować swoje działania ku konkretnym użytkownikom. Chyba nikt inny nie robi tego tak dobrze jak firmy modowe. Zupełnie inne posty na Instagramie dodaje firma Chanel, które są często dystyngowane, poważne i niezwykle eleganckie, a zupełnie inną postawę przyjmuje Moschino, którego dyrektorem kreatywnym jest zwariowany i nieokrzesany Jeremy Scott. I choć są kobiety, które uwielbiają zarówno Chanel jak i Moschino, to nie ujrzymy na kontach tych dwóch firm sprzecznych z założeniami postów, filmów czy relacji. Najważniejsza kwestia to bycie wiernym sobie i swoim poglądom, a dopiero potem na tej zasadzie budować relację z klientami, fanami i obserwatorami.

#Hyeresfestival Fashion grand prix, Annelie Schubert #XXXH #CCtheEvent Photography by Grégoire Alexandre

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika CHANEL (@chanelofficial)

Ready to Bear @danielgarofali #moschino #readytobear @itsjeremyscott #jeremyscott #danielgarofali

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Moschino (@moschino)

Storytelling

Jeśli zdarzyło Wam się natrafić na YouTubie na wciągającą reklamę, a w zasadzie historię, w którą wpleciono produkty hiszpańskiej marki biżuteryjnej TOUS, powinniście wiedzieć czym jest dobry storytelling. Marka postanowiła nakręcić krótkie filmiki reklamowe opowiadające historię, która skierowana była zarówno do młodszej jak i nieco starszej klienteli i w bardzo delikatny choć wyraźny sposób pokazała swoje produkty. Mimo tego, że historie trwały ok. 2 minut, każdy kto choć trochę interesuje się modą, nie miał problemów z obejrzeniem całego spotu. Magia?

Współpraca z gwiazdami Internetu

Oklepane, jasne, współpraca z blogerkami. Być może, ale nikt nie ma wątpliwości, że współpraca
z tzw. „szafiarkami” nadal owocuje. I to całkiem nieźle. To domy mody rozpoczęły szał na blogerki i to właśnie wielkie marki uczyniły z nich gwiazdy. Największe firmy jak Hermes, Calvin Klein, Cartier i wiele innych współpracują nie tylko z topowymi gwiazdami i modelkami, ale i blogerkami. Dlaczego? Bo to dzięki nim dotrą do jeszcze większej grupy odbiorców. Blogerki są szczere, prawdziwe i niemal każdy z ich fanów może się z nimi utożsamić. I w tym właśnie tkwi ich siła.

http://www.kayture.com/

http://www.kayture.com/

Miejsca eventów

Branża modowa nie przestaje zaskakiwać swoją pomysłowością. Przywykliśmy, że zazwyczaj sceneria pokazów mody jest bardzo szczegółowo dopracowana i zachwyca kreatywnością i pomysłowością, ale ostatnio domy mody poszły o krok dalej. Nie dalej jak dwa tygodnie temu Karl Lagerfeld zorganizował pokaz Chanel w Seulu, czym zaskoczył sporo sposób, bo zazwyczaj pokazy kolekcji odbywają się w Paryżu. O krok dalej poszła marka Louis Vuitton i Dior. Pierwsza z nich najnowszą kolekcję postanowiła pokazać w kultowym Palm Springs w bardzo futurystycznej posiadłości z przepiękną panoramą na miasto. Z kolei dom mody Dior swój pokaz zorganizował w Cannes, w słynnej „bąbelkowej” posiadłości z widokiem na Riwierę Francuską. Tłumy gwiazd, celebrytów i modelek zachwyciły się scenerią, a swoje wrażenia masowo umieszczały na Instagramie i Snapchatcie.

snapchat

snapchat

The extraordinary Bob and Dolores Hope Estate, the location of the #LouisVuitton #LVCruise Show by @nicolasghesquiereofficial in #LVPalmSprings

Film zamieszczony przez użytkownika Louis Vuitton Official (@louisvuitton)

Jak widać, branża modowa to nie tylko bankiety, świetna zabawa i ubrania. To również wielki biznes, o który dbają ludzie z całego świata przez niemal całą dobę. Promocje, eventy, współpraca z innymi – te  i inne czynniki mają ogromny wpływ na efekt końcowy, który często zapiera dech w piersiach i niesamowicie zwiększa obroty marki. I właśnie dlatego, nawet najwięksi malkontenci mody powinni skorzystać z powyższych wskazówek, dzięki którym można osiągnąć spektakularny sukces.

Reklama

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail