reklama
76,3 tys. nowych śledzących na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie zyskał Andrzej Duda od zakończenia ciszy wyborczej po pierwszej turze wyścigu o fotel prezydenta RP. Bronisław Komorowski powiększył swoje profile o 28,6 tys. śledzących.
W trakcie drugiej rundy większą zsumowaną aktywność (Social Footprint) zanotowały profile prowadzone przez sztab Bronisława Komorowskiego 749,4 tys. w stosunku do 464,4 tys. Andrzeja Dudy.
Wszystkie profile Dudy przegoniły liczbą śledzących profile konkurenta w ostatnim tygodniu kampanii – we wtorek. Znacząca jest także różnica, na korzyść Dudy (809,5 tys. w stosunku do 438,8 Komorowskiego), między liczbą nowych wyświetleń filmów na oficjalnych kanałach kandydatów.
W infografice ilustrującej dane ilościowe nie uwzględniliśmy mocno promowanego przez sztab Komorowskiego film z profilu „Pewnie nas nie znacie” (616,7 tys. wyświetleń). Pojawia się on jedynie na wykresie ilustrującym najważniejsze klipy wyborcze.
W analizie NapoleonCat.com wzięły udział wyłącznie oficjalne kanały kandydatów. Dotyczy ona okresu 10–21 maja 2015.
Źródło: NapoleonCat