reklama
#ThinkSocial, to raport o trendach i wizerunku w sieci. Ukazał się by zainicjować dyskusję na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie – zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja Internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i tzw. „personal brandingu”.
Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie” .
Czy swój wizerunek w sieci kreujemy świadomie?
Na pytanie na temat dbania o wizerunek w sieci, 57% respondentów raportu #ThinkSocial odpowiedziało pozytywnie. Ale aż 14 % z badanych deklaruje, że całkowicie o swój wizerunek się nie troszczy.Z badań również wynika, że o wizerunek dbają bardziej kobiety (62% ) i osoby z wyższym wykształceniem (61%) oraz te osoby, które publikują dane na temat swojego prywatnego życia (60%).
W jaki sposób dbamy o wizerunek w sieci, czego unikamy i na co zwracamy uwagę?
Publikowanie prywatnych informacji w Internecie jest bardzo powszechne. Aż 82% osób ma świadomość tego, że niektórych danych zamieszczać nie wypada. Wielu użytkowników Internetu rozważnie podchodzi do tematu (33%) i mądrze temat dobiera, unika publikacji materiałów negatywnych (29%) oraz zwraca uwagę na kulturę słowa (25%) i jakość informacji (17%).
Najwięcej prywatnych danych zostawiamy na portalach społecznościowych, których głównymi użytkowniczkami są kobiety. Najpopularniejszym portalem jest Facebook (96%), zaraz po nim plasuje się YouTube (83%)i Google Plus (41%) i NK (38%).
Raport dostępny jest w tym miejscu.
Publikacja powstała na zamówienie UPC Polska – firmy, która od lat tworzy kontent i inwestuje w badania, które podnoszą poziom wiedzy na temat korzystania z Internetu i nowych technologii.