reklama
Badania przeprowadzono w Polsce, Rosji, Rumunii, Białorusi, Ukrainie i w Turcji. Wydawałoby się, że wszędzie wyniki powinny być prawie identyczne i w każdym z tych krajów najwięcej użytkowników badane portale będą mieć w grupie 18 -24, ale tak nie jest. Rzeczywiście, najmłodsza grupa króluje w przypadku Instagrama, jednak w przypadku Facebooka i Twittera wyniki są zupełnie inne. Wszystkie informacje można zobaczyć na poniższej infografice:
Te dane są bardzo interesujące dla marketerów, którzy zajmują się promocją produktów lub usług, które oferowane są na powyższych rynkach. Badanie pozwala na odpowiednie zróżnicowane kanałów komunikacyjnych i kierowania kampanii promocyjnych do poszczególnych grup wiekowych wśród dotychczasowych i potencjalnych klientów.
Wyraźne różnice widoczne są w przypadku wykorzystania Twittera w Rosji i na Białorusi oraz przewaga młodych użytkowników wszystkich portali społecznościowych w Turcji. Wynika to z poszukiwania niezależnych kanałów komunikacji, które są o wiele trudniejsze do kontrolowania i zamykania przez władze państwowe. Tę tendencję napędziły wydarzenia arabskiej wiosny, które rozpoczynały się właśnie w social media. Teraz pozostało tylko dobrze wykorzystać te informacje.
- FazZi