X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contencie

5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contenciefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


To, że GIFy zaczynają nas zalewać z niemalże każdej strony, już widać. Przykład? Wystarczy zalogować się na Facebooka i przejrzeć News Feeda. Albo wysłać do kogoś wiadomość GIFa. Nie ma się czemu dziwić, w końcu GIFy są naprawdę śmieszne, a czasami mówią więcej niż tysiąc słów. I nie jesteśmy w stanie temu zaprzeczyć.

via GIPHY

Równolegle do tego, preferowanym wyborem przez marketerów i badaczy do przedstawiania danych w zdecydowanie bardziej interesujÄ…cy sposób sÄ… infografiki. WedÅ‚ug przeprowadzonych badaÅ„, aż 30 razy bardziej prawdopodobne jest to, że czytelnik przeczyta dane, jeÅ›li bÄ™dÄ… one infografikÄ…. Wyobraźmy sobie zatem, co może uczynić poÅ‚Ä…czenie infografiki z GIFami…

via GIPHY

Za i przeciw gifografiki

Jak każde rozwiązanie, gifografika oprócz wielu zalet, ma również swoje wady. Na szczęście jest ich zdecydowanie mniej niż plusów, ale o tym za chwilę.

Narzędzie pracy

Przede wszystkim, zawarcie GIF-ów w swojej prezentacji czy dodanie ich do infografiki jest świetnym narzędziem marketingowym. I wcale nie musi być śmieszne ani zabawne (choć oczywiście może), aby skupić uwagę i zrobić imponujące wrażenie na wszystkich odbiorcach contentu.

via GIPHY

Jest “szerowalna”

Kolejną zaletą gifografiki jest jej wskaźnik udostępniania. To, co przyciąga naszą uwagę, co jest interesujące i na dodatek się rusza (!) nie będzie obojętne dla użytkowników interesujących się danym tematem i chcącym przekazać go dalej.


via GIPHY

Unikalność

Unikalność i zapamiętywalność to kolejne cechy gifografiki, które powinny przekonać Was do jej tworzenia. Każdy GIF może być inny, oryginalny i wyróżniający się na tle innych. Żyjemy w czasach, gdzie wszystko jest produkowane masowo, często bez polotu i kreatywności. Dlatego produkt, który zostanie zapamiętany musi być unikalny i profesjonalny. Tak jak dokładnie przygotowana gifografika.

via GIPHY

Uczy

Kto pamiÄ™ta z czasów szkolnych kiedy nasza nauka byÅ‚a najbardziej efektywna? Wtedy, kiedy coÅ› siÄ™ dziaÅ‚o, skupiaÅ‚o naszÄ… uwagę i byÅ‚o kolorowe. Tak dziaÅ‚ajÄ… też GIFy, które po tym, jak zapadnÄ… w naszej pamiÄ™ci, już w niej pozostanÄ… i bÄ™dÄ… kojarzyć siÄ™ z konkretnÄ… danÄ…, badaniem czy treÅ›ciÄ…. Wzrokowcy wiedzÄ… o tym najlepiej – wizualizacja treÅ›ci trafia do nas zdecydowanie Å‚atwiej i szybciej, a nasz umysÅ‚ przyswaja jÄ… mocno atrakcyjnÄ… i tÄ™, którÄ… warto zapamiÄ™tać.

via GIPHY

Pomaga w prezentacji

Czas przygotowania gifografiki zostanie zwrócony w momencie jej prezentacji, gdyż tak naprawdę może ona w kilka sekund wyjaśnić jakieś zjawisko, które nam zajęłoby o wiele więcej. Taka gifografika może nam też wspomóc w prezentacji i zrobić odpowiednie wrażenie.

via GIPHY

via GIPHY

Content na wystawÄ™

Niestety, fakt, że nasz content bÄ™dzie share’owany, bÄ™dzie uczyÅ‚ i wzbudzaÅ‚ zachwyt u klientów lub czytelników, jednoczeÅ›nie bÄ™dzie wystawiony poniekÄ…d na użytek publiczny, a plagiat lub kradzież naszych treÅ›ci bÄ™dzie bardzo proste. CoÅ› za coÅ›.

via GIPHY

Problemy SEO

Z racji tego, że w gifografice nie ma słów, co jest oczywistym, może mieć to negatywny wpływ na SEO. Warto jednak dodać, że przecież dokładnie taki sam problem dotyczy infografiki, a nadal jest ona jednym z najpopularniejszych narzędzi wśród marketerów. Dlatego pozostaje nam po prostu się z tym pogodzić i zacząć stosować coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania, do których gifografika niewątpliwie należy. Powodzenia!

via GIPHY

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail