![5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contencie 5 powodów, dla których warto wykorzystać gifografikę w contencie](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fshutterstock_193539209-prezentacja-speaker.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
To, że GIFy zaczynają nas zalewać z niemalże każdej strony, już widać. Przykład? Wystarczy zalogować się na Facebooka i przejrzeć News Feeda. Albo wysłać do kogoś wiadomość GIFa. Nie ma się czemu dziwić, w końcu GIFy są naprawdę śmieszne, a czasami mówią więcej niż tysiąc słów. I nie jesteśmy w stanie temu zaprzeczyć.
Równolegle do tego, preferowanym wyborem przez marketerów i badaczy do przedstawiania danych w zdecydowanie bardziej interesujÄ…cy sposób sÄ… infografiki. WedÅ‚ug przeprowadzonych badaÅ„, aż 30 razy bardziej prawdopodobne jest to, że czytelnik przeczyta dane, jeÅ›li bÄ™dÄ… one infografikÄ…. Wyobraźmy sobie zatem, co może uczynić poÅ‚Ä…czenie infografiki z GIFami…
Za i przeciw gifografiki
Jak każde rozwiązanie, gifografika oprócz wielu zalet, ma również swoje wady. Na szczęście jest ich zdecydowanie mniej niż plusów, ale o tym za chwilę.
Narzędzie pracy
Przede wszystkim, zawarcie GIF-ów w swojej prezentacji czy dodanie ich do infografiki jest świetnym narzędziem marketingowym. I wcale nie musi być śmieszne ani zabawne (choć oczywiście może), aby skupić uwagę i zrobić imponujące wrażenie na wszystkich odbiorcach contentu.
Jest “szerowalna”
Kolejną zaletą gifografiki jest jej wskaźnik udostępniania. To, co przyciąga naszą uwagę, co jest interesujące i na dodatek się rusza (!) nie będzie obojętne dla użytkowników interesujących się danym tematem i chcącym przekazać go dalej.
via GIPHY
Unikalność
Unikalność i zapamiętywalność to kolejne cechy gifografiki, które powinny przekonać Was do jej tworzenia. Każdy GIF może być inny, oryginalny i wyróżniający się na tle innych. Żyjemy w czasach, gdzie wszystko jest produkowane masowo, często bez polotu i kreatywności. Dlatego produkt, który zostanie zapamiętany musi być unikalny i profesjonalny. Tak jak dokładnie przygotowana gifografika.
Uczy
Kto pamiÄ™ta z czasów szkolnych kiedy nasza nauka byÅ‚a najbardziej efektywna? Wtedy, kiedy coÅ› siÄ™ dziaÅ‚o, skupiaÅ‚o naszÄ… uwagę i byÅ‚o kolorowe. Tak dziaÅ‚ajÄ… też GIFy, które po tym, jak zapadnÄ… w naszej pamiÄ™ci, już w niej pozostanÄ… i bÄ™dÄ… kojarzyć siÄ™ z konkretnÄ… danÄ…, badaniem czy treÅ›ciÄ…. Wzrokowcy wiedzÄ… o tym najlepiej – wizualizacja treÅ›ci trafia do nas zdecydowanie Å‚atwiej i szybciej, a nasz umysÅ‚ przyswaja jÄ… mocno atrakcyjnÄ… i tÄ™, którÄ… warto zapamiÄ™tać.
Pomaga w prezentacji
Czas przygotowania gifografiki zostanie zwrócony w momencie jej prezentacji, gdyż tak naprawdę może ona w kilka sekund wyjaśnić jakieś zjawisko, które nam zajęłoby o wiele więcej. Taka gifografika może nam też wspomóc w prezentacji i zrobić odpowiednie wrażenie.
Content na wystawÄ™
Niestety, fakt, że nasz content bÄ™dzie share’owany, bÄ™dzie uczyÅ‚ i wzbudzaÅ‚ zachwyt u klientów lub czytelników, jednoczeÅ›nie bÄ™dzie wystawiony poniekÄ…d na użytek publiczny, a plagiat lub kradzież naszych treÅ›ci bÄ™dzie bardzo proste. CoÅ› za coÅ›.
Problemy SEO
Z racji tego, że w gifografice nie ma słów, co jest oczywistym, może mieć to negatywny wpływ na SEO. Warto jednak dodać, że przecież dokładnie taki sam problem dotyczy infografiki, a nadal jest ona jednym z najpopularniejszych narzędzi wśród marketerów. Dlatego pozostaje nam po prostu się z tym pogodzić i zacząć stosować coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania, do których gifografika niewątpliwie należy. Powodzenia!