reklama
Dostęp do aparatu w telefonie, za pomocą którego użytkownik Pinteresta będzie mógł zrobić zdjęcie produktowi, który mu się podoba, a następnie odnaleźć na platformie rzeczy o podobnej estetyce oraz automatyczne wykrywanie przedmiotów, które widnieją na zdjęciu. Czy naprawdę pomysłodawcom tych świetnych rozwiązań jest Pinterest?
Pinterest sprzedaje, ale tylko za oceanem
Pinterest w Stanach Zjednoczonych dąży do tego, aby stać się platformą, która wpływa na sprzedaż produktów. W zeszłym roku Pinterest uruchomił możliwość zakupu produktów bezpośrednio przez platformę. Stało się to możliwe dzięki wprowadzeniu “buyable pins”. Niestety, na razie dzieje się to jedynie za oceanem. W Polsce Pinterest jest platformą, która jedynie sprawdza się przy budowaniu wizerunku.
Czytaj więcej: Czy konto na Pintereście wpływa na sprzedaż produktów?
Jak możemy przeczytać na portalu Mashable, Pinterest dwa nowe narzędzia ogłosił podczas konferencji, która odbyła się we wtorek w San Francisco. Celem nowości jest zachęcenie użytkowników Pinteresta do podejmowania częstszych decyzji zakupowych bezpośrednio na platformie. Nowe narzędzie są milowym skokiem, który pozwoli Pinterestowi z platformy bogatej w zdjęcia zbliżyć się do platformy, która wpływa na sprzedaż. Ponadto nowe rozwiązania mają być mostem pomiędzy zakupami offline i online. Po zapoznaniu się z nimi jesteśmy naprawdę pod dużym wrażeniem.
Pinterest znajdzie podobne produkty
Pinterest zaprezentował nowe narzędzie, które będzie wymagało dostępu do aparatu w telefonie. Użytkownik będzie mógł sfotografować przedmiot, który ma przed sobą, a Pinterest sam, na podstawie podobnej estetyki, dobierze rzeczy, którą mogą mu się spodobać. Nie dotyczy to jedynie przedmiotów, a nawet całej scenografii – na przykład wystroju wnętrza. Ponadto narzędzie będzie szczególnie przydatne, kiedy będziemy chcieli uchwycić ulotną chwilę lub po prostu jeśli spodoba nam się ubranie kobiety, której nie znamy.
Pinterest wykryje przedmioty ze zdjęcia
Drugą nowością, która Pinterest zaprezentował podczas konferencji jest automatyczny detektor przedmiotów. Narzędzie wykryje przedmioty, które znajdują się na zdjęciu, a następnie odnajdzie “buayable pins”. Zatem karkołomne odszukiwanie lampy do pokoju, która spodobała nam się na zaaranżowanym zdjęciu przestanie być problemem.
Status: „faza testowa”
Nowe narzędzia są na razie w fazie testowej i mają zostać udostępnione w przeciągu kilku najbliższych miesięcy. Jak możemy przeczytać w serwisie Mashable, Pinterest obecnie pracuje również nad algorytmem, którego celem jest udoskonalenie pierwszego narzędzia. Niestety, na razie nie mamy informacji, o tym kiedy nowe rozwiązania będą dostępne w Polsce.
- Krzysiek Kuriata