X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Workplace od Facebooka – czy komunikację w firmach czeka rewolucja?

Facebook postanowił umożliwiać kontakt już nie tylko z przyjaciółmi i rodziną, ale i współpracownikami. W tym celu uruchomiono Workplace - biznesowy odpowiednik Facebooka, z którego będą mogły skorzystać wszystkie zainteresowane organizacje. 

Workplace od Facebooka – czy komunikację w firmach czeka rewolucja?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Usługa dla firm była wcześniej znana jako Facebook at Work i dotąd korzystało z niej ponad tysiąc organizacji z całego świata, głównie z takich krajów jak Indie, USA, Norwegia, Wielka Brytanii i Francja. Podczas testów na platformie stworzono ponad 100 tysięcy grup. Od teraz usługa będzie dostępna pod nową nazwą, dla wszystkich organizacji, które wyrażą chęć wprowadzenia narzędzia dla swoich pracowników.

Facebook deklaruje, że miejsce pracy to komunikacja pomiędzy biurkami i fizyczna przestrzeń, a my bardzo dużo czasu spędzamy w podróży, na urządzeniach mobilnych. Workplace ma zastąpić wewnętrzne komunikatory i e-maile w firmie. Z platformy korzystają obecnie światowe marki jak Danone, Starbucks, Booking.com, międzynarodowe organizacje non-profit jak Oxfam czy firmy regionalne jak YES Bank w Indiach. Wszystkie te organizacje pracują w różny sposób, a misją Workplace jest utrzymywanie kontaktu między ich pracownikami.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Profile użytkowników będą tworzyły firmy. Za pomocą Workplace zyskamy dostęp do podstawowej infrastruktury Facebooka – między innymi do Aktualności, tworzenia i udostępniania treści w grupach czy korzystania z rozmów Live, Reakcji, filtrów wyszukiwania, czatów i rozmów wideo. W tym samym czasie możemy rozmawiać z kolegą drugiego końca świata, brać udział w burzy mózgów i śledzić Live z prezentacji szefa. Platforma daje także dostęp do panelu z analityką i możemy zintegrować ją z naszym system IT.Aby ułatwić firmom rozpoczęciu korzystania z Workplace, Facebook ogłosił Program Partnerski – międzynarodowe firmy z branży technologicznej i usługowej, takie jak Deloitte, pomogą uczynić platformę jeszcze bardziej powszechną w obszarze biznesu.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Koszt korzystania z Workplace będzie zależny od realnej liczby użytkowników narzędzia w firmie. Można skorzystać z trzymiesięcznej, darmowej wersji testowej. Później będzie to koszt 3 dolarów – dla maksymalnie 1000 użytkowników, 2 dolarów przy liczbie 1001 do 10 000 użytkowników i 1 dolara powyżej 10 001 osób. Instytucje edukacyjne i organizacje non-profit mogą korzystać z platformy za darmo

Ponadto, przy okazji promocji nowej platformy, Facebook wprowadza także Mutli-Company Groups, czyli przestrzenie w których pracownicy różnych organizacji będą mogli współpracować po za firmą w bezpieczny sposób. Pojawią się one w nadchodzących tygodniach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail