reklama
Instant Articles to sposób na szybsze i prostsze publikowanie treści, który dla wszystkich wprowadzono w kwietniu tego roku. Platforma dedykowana wydawcom usprawnia proces konsumpcji treści. Załadowanie i udostępnianie artykułów odbywa się błyskawicznie.
Czytaj więcej: Instant Articles – od teraz szybsze i prostsze publikowanie artykułów na Facebooku
Jak potencjał platformy mogą wykorzystać media informacyjne? France Médias Monde to międzynarodowa organizacja zajmująca się wiadomościami, na którą składają się France 24, Radio France Internationale (RFI) oraz MCD. Mimo posiadania globalnego zasięgu firma zdecydowała się na zwiększenie rzeszy swoich odbiorców, szczególnie w afrykańskich krajach francuskojęzycznych, gdzie połączenia mobilne często nie jest wystarczająco dobre, aby załadować stronę. Organizacja zwróciła się do Instant Articles w sprawie rozwiązania tego problemu. W rezultacie otworzyły się przed nią nowe możliwości rozwoju, zwiększenia ruchu i monetyzacji treści.
Strategia: Publikowanie 100% artykułów France 24 za pomocą Instant Artcicles
Efekt: 50% wzrost ogólnego ruchu dla tekstów edycji w języku francuskim
Dzięki publikacji contentu kwalifikującego jako Instant Articles, populacje Kameronu, Wybrzeża Kości Słoniowej, Senegalu oraz wielu innych państw francuskojęzycznych w Afryce zyskały lepszy dostęp do wiadomości na France 24. Wdrożenie takiego rozwiązania spowodowało wzrost całkowitego ruchu o 50% w okresie kwiecień-listopad 2016.
Kluczowy wniosek: Wydawcy ze zróżnicowanymi odbiorcami mogą za pomocą Instant Articles uzyskać dostęp do zupełnie nowych segmentów globalnej populacji. Ponieważ tego typu artykuły są ładowane w ramach Facebooka, będą one niezależne od siły połączeń mobilnych.
Strategia: Monetyzacja za pomocą Audience Network, sieć reklamy natywnej Facebooka
Efekt: Sześciokrotnie lepszy wynik CPM (Cost Per Mille) dla arabskiej edycji
Jako globalne źródło informacji, artykuły France Médias Monde odwoływały się do zróżnicowanych, międzynarodowych odbiorców. Aby móc poszerzyć swój zasięg reklamowy, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie w arabskich edycjach językowych, wydawca korzysta z Audience Network, które monetyzuje Instant Articles. Audience Network dostarcza bardzo różnym odbiorcom odpowiednie reklamy czterech milionów globalnych reklamodawców na Facebooku, czego wcześniej nie mogłaby zrobić organizacja. Arabskie France 24 w pierwszym miesiącu wygenerowało z Instant Articles więcej przychodów niż wcześniej udawało się to w okresie 6 miesięcy.
Kluczowy wniosek: Audience Network umożliwia monetyzacje międzynarodowych lub zagranicznych odbiorców.
Strategia: Umożliw Facebookowej społeczności jak najlepsze doświadczenie czytania
Efekt: Dodatkowy strumień przychodów na górze wciąż rosnącego, internetowego biznesu mobile
Community Managerowie France Médias Monde poświęcili lata na budowanie i kultywowanie unikalnej grupy odbiorców na Facebooku dla każdej ze swoich marek. W rzeczywistości firma ma więcej zwolenników niż którykolwiek inny francuski koncern medialny. Aby dopasować się do odbiorców, RFI po za językiem francuskim i angielskim, publikowało także w językach Hausa, Khmerów, Kishwaili, rosyjskim, perskim, chińskim i wietnamskim. Dało to firmie nowe możliwości dotarcia do szerszych grupy odbiorców, u których prędkość internetu zazwyczaj stanowiła barierę. Połączenie tego z Audience Network stworzyło zupełnie nowe źródło przychodów.
Kluczowy wniosek: Instant Articles optymalizuje wydajność Androida, więc artykuły są ładowane błyskawicznie (w ciągu 1/2 sekundy), niezależnie od połączenia z internetem i urządzenia, wyrównując tym samym globalne osiągi i dając lepsze doświadczenia podczas czytania.
Jak powiedział sam Business Developer France 24, mają oni dużą grupę odbiorców francuskojęzycznych, ale część z nich ma problem z dostępem do dobrego internetu. Instant Articles pozwala dostarczać treści także tym mniej uprzywilejowanym grupom i dba lepsze doświadczenia podczas czytania. Natomiast Audience Newtork zapewnia reklamy dopasowane do odbiorców, czego organizacja nie mogła wcześniej zrobić.
Przykład France Médias Monde pokazuje jak publikowanie Instant Articles w różnych językach wpływa na biznes. Usprawnienie odbiorcom procesu konsumpcji artykułów i otwarcie się na nowe regiony spowodowało nie tylko pozyskanie szerszego grona odbiorców i wpływ na wizerunek, ale i znaczne wzrosty ruchu oraz przychodów. Wykorzystanie wniosków wyciągniętych przez organizację może okazać się przydatne dla innych firm medialnych.