reklama
Instagram Stories pojawiło się na Instagramie w sierpniu ubiegłego roku i cieszy się obecnie dużą popularnością. Z funkcji, która pozwala na udostępnianie zdjęć i wideo znikających po upłynięciu 24 godzin, korzysta codziennie 150 milionów użytkowników. Aż 70 procent z nich śledzi przynajmniej jedną markę i między innymi dlatego, dwa tygodnie temu, zapowiedziano wprowadzenie nowych możliwości reklamowych na Instagramie. Tym razem nowości w aplikacji związane są z sekcją Stories. Dotąd relacje live, które pojawiły się jeszcze pod koniec ubiegłego roku były dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych. Wczoraj na blogu Instagrama pojawiła się informacja, że ciągu tygodnia skorzystają z nich użytkownicy na całym świecie.
Aby przeprowadzić relację należy rozpocząć w sekcji Stories nową relację i wybrać opcję “na żywo”. Po rozpoczęciu transmisji osoby obserwujące nas na Instagramie otrzymują powiadomienie o jej trwaniu. Tego typu treści są oznakowane kolorową obwódką z napisem “Na żywo”. Osoby obserwujące relację pojawią się na liście oglądających i będą widoczne zarówno dla prowadzącego relację, jak i innych widzów. W trakcie transmisji można także dodawać komentarze i lajki, które zobaczą wszyscy użytkownicy.
Możemy także zezwolić na odpowiedzi na wiadomości – wszystkim, tylko osobom, które obserwujemy lub całkowicie wyłączyć taką funkcję. Istnieje także możliwość ukrycia transmisji przed wybranymi z listy użytkownikami, których możemy odszukać lub wybrać z listy proponowanych. Po zakończeniu transmisji relacja znika, i w przeciwieństwie do relacji na żywo na Facebooku, które pozostają są na naszej tablicy, nie jest ona widoczna dla innych użytkowników nie biorących w niej udziału w czasie rzeczywistym.
Relacje na żywo są już dostępne zarówno dla użytkowników iOS, jak i Androida. Aby z nich skorzystać należy zaktualizować Instagrama do najnowszej wersji, gdyż jak zapowiedziano na blogu, nowa możliwość jest dostępna dla wersji 10.0 i wyżej.