X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kto został laureatem konkursu AdMan Roku 2016?

W ubiegłym tygodniu Magazyn Press przyznał tytuły AdMana Roku 2016. Kto został wyróżniony w kategorii Agencje Reklamowe i Domy Mediowe, a kogo mianowano AdManem 5-lecia?

Kto został laureatem konkursu AdMan Roku 2016?fot. materiały prasowe

reklama


6 kwietnia poznaliśmy zwycięzców organizowanego od pięciu lat przez „Press” branżowego plebiscytu AdMan Roku. W jubileuszowej edycji nastąpiły zmiany w konkursie: zamiast, jak dotychczas, jednego tytułu AdMan Roku dla przedstawiciela branży komunikacji marketingowej – w tym roku przyznano osobny tytuł AdMana w kategorii agencji reklamowych i osobny w kategorii domów mediowych.

Agencje reklamowe

W kategorii Agencje Reklamowe wygrał Dariusz Andrian, prezes agencji VML Poland, uzyskując w głosowaniu firm 88 punktów. Oddający na niego głos podkreślali, że powstały w 2013 roku na bazie lokalnej agencji polski oddział sieci VML stał się największym europejskim hubem sieci VML realizującym projekty marketingowe w regionie Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i krajów obszaru Pacyfiku. Dariusz Andrian kieruje ponad 250-osobowym zespołem, który wykorzystuje szerokie kompetencje komunikacji w nowych mediach, czego dowodem jest rosnące portfolio klientów (w ub.r. dołączyli m.in. mBank, PepsiCo), rosnące przychody (wzrost o 15 proc. w stosunku do roku 2015), a także nagrody i wyróżnienia na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Anna Pańczyk – CEO Grey Group (67 pkt), a trzecie: Grzegorz Krzemień – prezes GoldenSubmarine (55 pkt).

Domy mediowe

W kategorii Domy Mediowe wygrała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa, uzyskując w głosowaniu firm 119 punktów. To już drugie zwycięstwo Agnieszki Kosik w tym konkursie – w poprzedniej edycji zdobyła bowiem tytuł AdMana Roku 2015.

Teraz nominujące ją firmy uzasadniały, że Agnieszka Kosik wciąż odważnie stawia na nowe rozwiązania i szuka kolejnych źródeł biznesu. W 2016 roku skupiła się na poszerzaniu kompetencji digitalowych firmy i pozyskiwaniu nowych klientów – zostali nimi m.in. Sony/Electronics, PlayStation, Pepco, HBO. Kosik wzmocniła zespoły specjalistyczne zajmujące się m.in. działaniami display, social, search, a także zespół MediaCom Response specjalizujący się w performance. Pod jej kierownictwem zysk domu mediowego MediaCom wzrósł trzykrotnie i to w okresie ogólnego spowolnienia gospodarczego i cięć budżetów reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Ewa Góralska – managing director MullenLowe Mediahub (61 pkt), a trzecie: Kamil Wiszowaty – managing director Value Media (43 pkt).

5-lecie konkursu

Z okazji jubileuszu konkursu magazyn „Press” przyznał dodatkową nagrodę – AdMana 5-lecia. Otrzymał ją Sławomir Stępniewski, prezes sieci Dentsu Aegis Network Polska.

Jest to nagroda specjalna, przyznana przez redakcje miesięcznika „Press” i serwisu „Presserwis”. Stępniewski otrzymał ją za stworzenie największego na rynku reklamowego imperium, natywnie bazującego na digitalu, a dziś obejmującego wszystkie aspekty komunikacji marketingowej. Stępniewski był już wcześniej finalistą plebiscytu – w edycji AdMan Roku 2014 zajął trzecie miejsca, a AdMan Roku 2013 – miejsce drugie.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

O kokursie AdMan Roku

AdMan Roku to demokratyczny plebiscyt, w którym fachowcy z branży komunikacji marketingowej wybierają najlepszych spośród siebie. Laureatami poprzednich edycji byli:
AdMan Roku 2015 – Agnieszka Kosik – prezes MediaCom Warszawa

AdMan Roku 2014 – Izabela Albrychiewicz, prezes MEC

AdMan Roku 2013 – Marcin Maj, prezes OS3 Group,

AdMan Roku 2012 – Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy, właściciele i dyrektorzy kreatywni agencji PZL (w czasie otrzymania nagrody – dyrektorzy kreatywni agencji PZL)

Głos mogła oddać każda firma spełniająca warunki regulaminu. Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 44 przedstawicieli branży – w tym laureatów poprzednich edycji plebiscytu – o wskazanie osób, które, ich zdaniem, zasługują na tytuł AdMana Roku 2016. Dzięki nim powstały dwie listy kandydatów: na jednej znaleźli się przedstawiciele agencji reklamowych, na drugiej – domów mediowych.

To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili dwie listy nominowanych: z 8 nominowanymi w grupie agencji reklamowych i 7 nominowanymi w grupie domów mediowych. Na nich głosowali przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, firm interaktywnych, agencji PR i innych firm reklamowych. Każda z uczestniczących w plebiscycie firm mogła głosować na jedną, dwie lub trzy osoby, wybierając je z obu list nominowanych, przyznając im odpowiednią liczbę punktów. Firmy nie mogły głosować na własnych przedstawicieli.

W tym roku przesłano w sumie 110 głosów. Zgodnie z regulaminem za ważne uznane zostały jednak tylko głosy przedstawicieli firm zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2016 roku. Za nieważne uznano m.in. głosy osób niereprezentujących firm reklamowych, drugie i kolejne zgłoszenia z tej samej firmy, a także głosy oddane po terminie. Do punktacji zaliczono więc głosy 51 firm – i to one zdecydowały o zwycięzcach.

Partnerzy AdMana Roku 2016: Wirtualna Polska, Allegro, Adobe Stock

Partnerzy gali: Film Garden, Villa Foksal, Tank, Soundflower, Uprightmusic, Hot Chilli

Portal Social Press był patronem medialnym konkursu.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail