reklama
Instagram daje marketerom duże możliwości w kwestii kreowania wizerunku firmy. Dobrze rozwinięta tożsamość marki, zachęca klientów do skorzystania z jej usług. Ponadto wpływa korzystnie również na emocjonalne połączenie między marką oraz jej konsumentem. W tej kwestii najważniejsza jest systematyczność. Forbes zaproponował cztery kroki, które zapewnią, że Twój kanał na Instagramie będzie korzystnie reprezentował Twoją markę.
Spójne wiadomości
To co najważniejsze w tworzeniu tożsamości marki, to zwrócenie szczególnej uwagi na treści, które ją potwierdzają. W tym celu zależy zastanowić się, co chcesz zyskać przez takie działanie. Treści powinny być zatem dostosowane do aktualnego celu Twojej firmy. Jeśli więc prowadzisz określone działania, niech zdjęcia na Instagramie będą również tego dowodem. Interesująca fotografia spójna z tożsamością marki z pewnością zainteresuje odbiorców.
Spójne wizualizacje
Zadbaj o to, aby część wizualna treści była charakterystyczna dla odbiorcy. Lepszym pomysłem od wstawiania logo do zdjęć, jest zachowanie spójnego stylu. Warto zatem zadbać na przykład o odpowiedni filtr, aby uzyskać podobne wrażenie na każdym z udostępnianych fotografii. Dobrym pomysłem jest również użycie tej samej gamy kolorów, jakie kojarzą się z Twoja marką. Chodzi tu przede wszystkim o wykorzystanie charakterystycznych szczegółów, które sprawią, że zdjęcia będą miały indywidualny charakter.
Spójne czcionki
Jeśli korzystasz z kilku kanałów komunikacji z klientem, zadbaj o to, aby na każdym z nich pojawił się ten sam font. Jeśli Twoja firma, nie dysponuje specjalnym zestawem, wybierz taki rodzaj, który najlepiej pasuje do Twojej branży. Charakterystyczny font będzie tym, co wyróżnia markę i stanie się rozpoznawalny dla klientów.
Spójny czas
W kwestii prowadzenia konta na Instagramie bycie przewidywalnym jest bardzo korzystne. Dzięki temu Twoi odbiorcy, będą wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych informacji na temat marki. Wprowadzając praktykę polegającą na publikowaniu treści o wcześniej określonych porach, sprawia, że odbiorcy mimowolnie zaczynają oczekiwać na tego rodzaju wiadomości. Warto także poszukać innych kanałów społecznościowych, aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg promowania swojej firmy. Jednak należy pamiętać o uspójnieniu treści, aby odbiorcy mogli ją łatwo skojarzyć z marką.