![Możliwość zamawiania jedzenia już wkrótce na Facebooku Możliwość zamawiania jedzenia już wkrótce na Facebooku](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Fshutterstock_319638920.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Facebook od dłuższego czasu stara się traktować swój serwis kompleksowo i dodaje funkcje, które mają sprawić, że wykonanie różnych czynności nie wiąże się z opuszczniem aplikacji. Od pewnego czasu możemy sprawdzić pogodę, odnajdywać miejsca i znajomych w pobliżu naszej lokalizacji, dokonywac zakupów, grać w gry z innymi użytkownikami w ramach konwersacji na Messengerze, a mieszkańcy wybranych krajow mogą nawet realizować przelewy w ramach aplikacji. W piątek pisaliśmy o testach funkcji wspólnych powiadomień dla Instagrama i Messengerze, która zbierałaby je w jednym miejscu, co także byłoby ułatwieniem dla koordynacji aktywności w innych aplikacjach z rodziny Facebooka. Jednak to nie koniec nowości, bowiem mieszkańcy Stanów Zjednoczonych odnotowali, że na portalu pojawiła się możliwość zamawiania posiłków.
Opcja Order Food widoczna jest u wybranych użytkowników Stanów Zjednoczonych bezpośrednio w aplikacji lub w menu portalu w wersji dekoptowej. Jest ona wynikiem współpracy z Delivery.com i Slice.
Jak czytamy na TechCrunch, cały proces zamawiania odbywa się wewnątrz aplikacji. Jeden z użytkowników, który miał możliwość przetestowania funkcja przekazał portalowi, że po wyborze tej opcji możemy przejrzeć Menu, dodać wybrane pozycje do koszyka, edytować zamówienie i zapłacić za pośrednictwem portalu. Po dokonaniu płatności widoczne jest jej potwierdzenie, które wraz z informacją o oczekiwanym czasie realizacji zamówienia trafia na nasz adres e-mail.
Nowa funkcja to korzyści dla obu stron – dla użytkowników byłaby udogodnieniem, gdyż, aby zaspokoić głód i szybko zrealizować zamówienie nie musieliby opuszczać aplikacji czy instalować innej, przeznaczonej do tego celu. Z kolei dla Facebooka to kolejne narzędzie do utrzymania uwagi użytkowników i zatrzymania ich w obrębie serwisu. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie ona wprowadzona oficjalnie i po jakim czasie skorzystają z niej także Polacy.