reklama
Mimo, iż sezon ogórkowy w pełni, w mijającym tygodniu w mediach społecznościowych pojawiło się kilka nowości. Warto wiedzieć o tym, o co poszerzyły swoje możliwości popularne serwisy takie jak Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter, dlatego przedstawiamy zbiorcze zestawienie nowości w social mediach.
Platforma Watch
Facebook od pewnego czasu coraz silniej koncentruje się na treściach wideo. Kolejnym krokiem portalu, który to potwierdza jest uruchomienie nowej platformy “Watch”. Głosy o jej stworzeniu pojawiały się od kilku miesięcy, ale dopiero teraz firma poinformowała oficjalnie o udostępnieniu. Będzie ona dostępna w wersji mobilnej, deskoptowej oraz w aplikacji na telewizory. Pozwoli na odkrywanie filmów związanych z naszymi zainteresowaniami oraz preferencjami naszych znajomych.
Watch to platforma dla wydawców, którzy mogą w ten sposób budować zaangażowane społeczności. Każde z show będzie posiadało osobną grupę na portalu po to, aby jego widzowie mogli prowadzić wymianę zdań i opinii. Znajdziemy na niej m.in. sekcje oferujące epizody bawiące ludzi, w stosunku do których użyto najwięcej reakcji “Haha” oraz zawierające filmy, które oglądają nasi znajomi. Pojawią się tam materiały transmitowane na żywo oraz wcześniej powstałe produkcje. Facebook Live pokazał twórcom portalu, że komentarze oraz reakcje ludzi są bardzo istotną częścią doświadczania wideo, dlatego podczas oglądania filmików w Watch możliwe będzie ich wyświetlanie oraz łączenie się z innymi użytkownikami. Obecnie z platformy mogą skorzystać tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, ale najpewniej już wkrótce obszar jej użytkowania zostanie poszerzony.
Walka z “maskowaniem” na Facebooku
Facebook konsekwentnie zwalcza wprowadzające w błąd reklamy oraz inne zachowania sprawiające, że ludzie na Facebooku trafiają na treści niezgodne ze Standardami Społeczności. Dlatego poinformowano dwa dni temu o wprowadzeniu mechanizmów przeciwdziałających „maskowaniu” – taktyce stosowanej przez nieuczciwych użytkowników, która polega na obchodzeniu systemu weryfikacji reklam i innych treści pojawiających się na platformie. Na Facebooku nieuczciwi reklamodawcy wykorzystują tę metodę, aby przekierowywać innych użytkowników na zewnętrzne strony, które naruszają Standardy Społeczności, często oferując nielegalne treści. W tym celu sprawiają, że pracownicy Facebooka weryfikujący reklamę lub post widzą inną niż wszyscy pozostali, zgodną ze standardami treść. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji będą mogli oni wykryć “maskowanie”. Reklamodawcy, którzy zostaną zidentyfikowani jako stosujący ten mechanizm będą usuwani z platformy.
Live z przyjacielem na Instagramie
Instagram poinformował o rozpoczęciu testów prowadzenia wspólnych transmisji na żywo. W ramach tego rozwiązania jednocześnie dwie osoby w dwóch oddzielnych oknach mogą prowadzić relację. Po uruchomieniu transmisji możliwe byłoby zaproszenie do niej drugiego użytkownika. Wydaje się, że jest to interesujące rozwiązanie dla influencerów, którzy w ten sposób mogliby przeprowadzać wspólne live, dla przeprowadzania wywiadów na żywo czy relacji z wydarzeń, którą możne pokazać z dwóch perspektyw. Umożliwia to nadawanie do użytkowników przez dwie osoby, za pomocą dwóch urządzeń, z dwóch różnych miejsc.
Twitter w ciemnej wersji na komputery
Ponad rok temu Twitter kojarzony z barwą białą i niebieską wprowadził do swojej aplikacji możliwość zmiany motywu na ciemniejszy. Teraz także na stronie w wersji deskoptowej pojawiła się opcja trybu “night mode” w rozwijalnym Menu z ustawieniami. Jako pierwszy zauważył tę opcję Joe Maring z 9to5Google. Dzięki temu przeglądanie treści w serwisie w nocy będzie nieco łagodniejsze dla naszych oczu. Wygląda jednak na to, że nie jest jeszcze ona w pełni dostępna, a sam serwis nie przekazał żadnych informacji o jej wprowadzeniu.
Co ciekawe, w tym tygodniu pojawiły się także nowe dane od Gemiusa na temat użytkowania Twittera w Polsce. Wynika z nich, że popularność serwisu spada w weekendy, a w lipcu odwiedziło go 1,4 procent internautów.
Czat na YouTube
Jak pisaliśmy kilka dni temu, serwis YouTube wprowadza możliwość udostępniania filmów znajomym i konwersacji, bez konieczności opuszczania aplikacji. Od pewnego czasu funkcja ta była testowana przez Kanadyjczyków, a obecnie zostanie na stałe wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS i Android. Dzięki możliwości udostępniania treści innym użytkownikom i rozmowy na ich temat posiadacze aplikacji pozostaną w niej dłużej. Po przekazaniu materiału czat zostanie utworzony automatycznie. Może wziąć w nim udział maksymalnie 30 użytkowników, a każdy z nich zostanie powiadomiony o nowej rozmowie.