X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagrama

Jak wskazują prognozy eMarketera, Facebook traci młodych użytkowników, którzy coraz chętniej korzystają ze Snapchata i Instagrama, czyli mediów opartych na contencie wizualnym. Przewiduje się, że obie aplikacje odnotują w grupach 12-17 lat oraz 18-24 lat obiecujące wzrosty.

Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagramafot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Od dłuższego czasu Facebook jest portalem, na którym obecni są przedstawiciele wszystkich pokoleń. Zarówno nastolatkowie, jak i seniorzy korzystają z jego możliwości. Przy okazji artykułu na temat dostosowania treści do poszczególnych generacji przytaczaliśmy dane, z których wynika, że więcej niż co trzecia osoba powyżej 60 roku życia w Stanach Zjednoczonych posiada konto na portalu. Nie brak tam także ludzi młodych, wśród których już 88 procent to użytkownicy serwisu. Jak wskazują wyniki prognoz eMarketera na temat wykorzystania mobile’u i internetu, młodych posiadaczy kont na Facebooku będzie jednak ubywało. A stanie się to na rzecz Instagrama i Snapchata.

W przypadku użycia obu aplikacji wzrosty są dwucyfrowe. Światowy gigant traci zaś na popularności wśród dzieci i ludzi młodych. Wedle prognoz eMarketera liczba użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych ww przedziale wiekowym 12-17 lat wzrośnie o 3,4 procent mniej w porównaniu z rokiem poprzednim, a w przypadku osób mających 18-24 lata wykorzystanie portalu będzie rosło znacznie wolniej niż przewidywano wcześniej. Nastolatkowie migrują na Snapchata i Instagrama, a Facebook jest dla nich mniej angażujący. Wydaje się, że można wiązać to z content wizualnym, na którym opierają się obie aplikacje.

fot. emarketer.com

fot. emarketer.com

Prognozy dotyczące ich wykorzystania bowiem rosną – w przypadku Snapchata ma to być to wzrost rzędu 25,8 procent, a Instagrama 23,8 procent. W pierwszym przypadku już 19,2 procent będą stanowiły osoby w wieku 18-24 lata. Instagram zaś może liczyć na 23,8 procent wzrostu w tej grupie odbiorców. Użycie Facebooka ma zaś z biegiem czasu maleć. Mimo to w finalnym rozliczeniu światowy gigant wciąż jest na plus, gdyż coraz chętniej użytkowany przez młodych Instagram to jego własność, więc mimo spadków w stosunku do głównego portalu i tak będzie w stanie dotrzeć do młodzieży.

fot. emarketer.com

fot. emarketer.com

Co ciekawe, mimo, iż Instagram posiada więcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Snapchat mimo to pokona go swoją ogromną popularnością w grupie osób w wieku 12-17 lat oraz 18-24 lata. Wedle prognoz eMarketera, do aplikacji miałoby dołączyć aż 41,4 milionów młodych użytkowników, co zapewniłoby jej przewagę nad Facebookiem i Instagramem.

W przypadku Wielkiej Brytanii, która także została wzięta pod lupę, liczba użytkowników Instagrama ma wzrosnąć o 34 procent, a co najmniej jedna czwarta populacji kraju będzie logowała się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji. Snapchat miałby osiągnąć wzrost o 20,2 procent w tym roku. Wedle przedstawiciela brytyjskiego ośrodka eMarketera, Facebook wciąż jest ogromnym zwycięzcą w mediach społecznościowych, ale może czuć się trochę zaniepokojonym, że oczy nastolatków są zwrócone ku Snapchatowi.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail