X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagrama

Jak wskazują prognozy eMarketera, Facebook traci młodych użytkowników, którzy coraz chętniej korzystają ze Snapchata i Instagrama, czyli mediów opartych na contencie wizualnym. Przewiduje się, że obie aplikacje odnotują w grupach 12-17 lat oraz 18-24 lat obiecujące wzrosty.

Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagramafot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama



Od dłuższego czasu Facebook jest portalem, na którym obecni są przedstawiciele wszystkich pokoleń. Zarówno nastolatkowie, jak i seniorzy korzystają z jego możliwości. Przy okazji artykułu na temat dostosowania treści do poszczególnych generacji przytaczaliśmy dane, z których wynika, że więcej niż co trzecia osoba powyżej 60 roku życia w Stanach Zjednoczonych posiada konto na portalu. Nie brak tam także ludzi młodych, wśród których już 88 procent to użytkownicy serwisu. Jak wskazują wyniki prognoz eMarketera na temat wykorzystania mobile’u i internetu, młodych posiadaczy kont na Facebooku będzie jednak ubywało. A stanie się to na rzecz Instagrama i Snapchata.

W przypadku użycia obu aplikacji wzrosty są dwucyfrowe. Światowy gigant traci zaś na popularności wśród dzieci i ludzi młodych. Wedle prognoz eMarketera liczba użytkowników Facebooka w Stanach Zjednoczonych ww przedziale wiekowym 12-17 lat wzrośnie o 3,4 procent mniej w porównaniu z rokiem poprzednim, a w przypadku osób mających 18-24 lata wykorzystanie portalu będzie rosło znacznie wolniej niż przewidywa

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


no wcześniej. Nastolatkowie migrują na Snapchata i Instagrama, a Facebook jest dla nich mniej angażujący. Wydaje się, że można wiązać to z content wizualnym, na którym opierają się obie aplikacje.

fot. emarketer.com

fot. emarketer.com

Prognozy dotyczące ich wykorzystania bowiem rosną – w przypadku Snapchata ma to być to wzrost rzędu 25,8 procent, a Instagrama 23,8 procent. W pierwszym przypadku już 19,2 procent będą stanowiły osoby w wieku 18-24 lata. Instagram zaś może liczyć na 23,8 procent wzrostu w tej grupie odbiorców. Użycie Facebooka ma zaś z biegiem czasu maleć. Mimo to w finalnym rozliczeniu światowy gigant wciąż jest na plus, gdyż coraz chętniej użytkowany przez młodych Instagram to jego własność, więc mimo spadków w stosunku do głównego portalu i tak będzie w stanie dotrzeć do młodzieży.

fot. emarketer.com

fot. emarketer.com

Co ciekawe, mimo, iż Instagram posiada więcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Snapchat mimo to pokona go swoją ogromną popularnością w grupie osób w wieku 12-17 lat oraz 18-24 lata. Wedle prognoz eMarketera, do aplikacji miałoby dołączyć aż 41,4 milionów młodych użytkowników, co zapewniłoby jej przewagę nad Facebookiem i Instagramem.

W przypadku Wielkiej Brytanii, która także została wzięta pod lupę, liczba użytkowników Instagrama ma wzrosnąć o 34 procent, a co najmniej jedna czwarta populacji kraju będzie logowała się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji. Snapchat miałby osiągnąć wzrost o 20,2 procent w tym roku. Wedle przedstawiciela brytyjskiego ośrodka eMarketera, Facebook wciąż jest ogromnym zwycięzcą w mediach społecznościowych, ale może czuć się trochę zaniepokojonym, że oczy nastolatków są zwrócone ku Snapchatowi.


Reklama


Reklama

[FM_form id="1"]