reklama
Co zmieniło się w mediach społecznościowych przez ostatnie dni? Jakie funkcje testują lub wprowadzają popularne portale społecznościowe? Oto kilka nowości, o których warto wiedzieć zarówno z perspktywy indywidualnego użytkownika, jak i profilu marki.
Zbliża się cenzura w komentarzach na Facebooku? Światowy gigant testuje obecnie na niewielkiej grupie użytkowników w Stanach Zjednoczonych przycisk “downvote”, który pozwala na głosowanie przeciwko komentarzom niestosownym w opinii użytkowników. Pozwala on na oznaczenie wpisów pod postami, które są nieodpowienie czy obraźliwie oraz ukrycie ich. Jak czytamy na CNBC, przedstawiciel Facebooka potwierdził trwające testy, jednak zaznaczył, że nie jest to test przycisku “dislike”, a poszukiwanie sposobu w ramach którego użytkownicy mogliby przekazywać opinie na temat komentarzy pod postami na publicznych profilach.
To jednak nie jedyna opcja dla komentarzy, jaką mogą dostrzec amerykańscy użytkownicy portalu. Wedle tweetów Matta Navary, Dyrektora ds. Mediów Społecznościowych The Next Web, portal poświęca dużo uwagi właśnie komentarzom i sprawdza możliwość szybkiego tagowania znajomych, a także zamieszczania przy wzmiankiach miniatury ich zdjęcia profilowego. Trwają także testy przycisku subskrybowania czy dodawania prywatnych komentarzy (widocznych np. tylko dla znajomych).
Facebook is giving a LOT of attention to features for comments
– Subscribe button
– Private comments
– Tip jar
– Markdown
– Mention a friend
– Profile avatars next mentions of friends name… pic.twitter.com/JTZYF9mqzb— Matt Navarra (@MattNavarra) 8 lutego 2018
Kilka dni temu wspominaliśmy o nowym formacie reklam w Stories na Instagramie – karuzeli. Dzięki jego wprowadzeniu użytkownicy będą mogli udostępniać nawet trzy multimedia w ramach jednej reklamy. To jednak nie jedyna nowość w aplikacji. Jak podaje Social Media Today, Instagram jest obecnie w trakcie testów funkcji Stories, w ramach której użytkownicy mogliby udostępniać za pomocą jednego kliknięcia zdjęcia czy filmy innych w swoich relacjach. Dzięki niej możliwe byłoby więc szybkie przekazanie treści z nazwą użytkownika, od którego ona pochodzi. Każdy instagramowicz miałby możliwość zaznaczenia, czy chce, aby inni reshare’owali w taki sposób jego treści, czy też nie. Z informacji od osób mających możliwości testownia tej opcji wynika, że przed udostępnieniem czyjegoś zdjęcia możliwe byłoby dostosowanie jego tła czy zmiana rozmiaru.
Here’s what Instagram’s NEW ‘Reshare post to Story’ option looks like…
h/t @zacharyshakked pic.twitter.com/1vpSz3ei1v
— Matt Navarra (@MattNavarra) 7 lutego 2018
Przedstawiciel TNW w swoim wpisie na Twitterze nadmienia także o pracach nad udostępnieniem użytkownikom możliwości tworzenia kinografik (cinemagraph) w Stories, czyli zdjęć, na których znajduje się poruszający element. Nie wiadomo jednak, kiedy miałyby one oficjalnie trafić do aplikacji wszystkich instagramowiczów.
NEW: Instagram is working on a ‘Cinemagraph’ feature for Stories
(Screenshot: @WABetaInfo) pic.twitter.com/Y3r2zNta8N
— Matt Navarra (@MattNavarra) 6 lutego 2018
YouTube
Serwis YouTube za jeden z głównych celów na 2018 roku postawił sobie bycie bardziej przejrzystym dla użytkowników, reklamodawców oraz widzów. Krokiem w tym kierunku jest wprowadzenie przy profilach wydawców informacji, jeśli są oni współfinansowani lub finansowani przez rząd czy z funduszy publicznych. Taka adnotacja widoczna będzie pod filmem, a nad tytułem filmu pojawi się link do Wikipedii, który pozwoli na zapoznanie się z informacjami na temat wydawcy. Aktualnie jest to dostępne w Stanach Zjednoczonych, a testujący mogą wysyłać opinie na temat tej opcji. Z czasem planowane jest ulepszenie i rozszerzenie tej funkcji, która ma zapewnić kontrolę udostępnianego contentu i zapobiec propagandzie.
Snapchat
Na Snapchacie pojawił się nowy wygląd, o którym pisaliśmy dwa dni temu. Część użytkowników skrytykowała ową zmianę, w ramach której podzielono treści znajomych i mediów, a także odświeżono wygląd sekcji Discover i Stories. Także zakładka ze Znajomymi została zdynamizowana, aby łatwiej było nam dotrzeć do tych, z którymi wymieniamy się snapami. Przy nieobejrzanych materiałach zobaczymy również niebieski okrąg.
W tym tygodniu pojawiły się takze doniesienia o tym, że Snapchat pozwoli użytkownikom na prowadzenie relacji na żywo. TechCrunch dowiedział się jednak, że z owej funkcji nie skorzytają indywidualni użtkownicy. Prowadzone będą jedynie transmisje telewizyjne, jak w przypadku trwającej Olimpiady. Aplikacja pokazuje fragmenty (2-6 minut) na żywo pochodzące od NBC. Użytkownicy otrzymują powiadomienia o nich i mogą wyświetlić je w sekcji Discover. Możemy przypuszczać więc, że znajdzie się miejsce także na relację z rodzania Oscarów czy innych tego typu wydarzeń, które zwracają uwagę całego świata.
W przypadku Twittera w samym serwisie nie pojawiły się nowości, jednakże warto wspomnieć o tym, że platforma mikroblogowa po raz pierwszy w historii odnotowała zysk netto. Jak podaje Puls Biznesu, na akcje wyniósł on 19 centów, tj. o 5 centów więcej nż prognozowano. Wieści o tym spowodowały, że kurs akcji wzrósł o ponad 20%. Warto wiedzieć także, że obecnie z serwisu korzysta ponad 330 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie.