reklama
Światowy gigant ogłosił, w jaki sposób planuje przestrzegać przepisów dot. prywatności i ochrony danych. W ostatnich tygodniach informowano o wielu możliwościach i ułatwieniach, które posiadają użytkownicy dla lepszego zabezpieczenia swojego konta i kontrolowania udostępnianych treści. Wczoraj zaś wskazano, co zostanie poczynione w kierunku dostosowania do Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, które wejdzie w życie 25 maja.
Wykorzystywanie informacji
Wszyscy użytkownicy, bez względu na to, gdzie mieszkają, zostaną poproszeni przez portal o sprawdzenie ważnych informacji na temat tego, jak Facebook wykorzystuje informacje m.in. dla wyświetlania reklam oraz dokonanie wyboru dotyczącego prywatności i udostępnianych informacji (np. o poglądach politycznych czy religijnych).
Rozpoznawanie twarzy
Posiadacze konta w serwisie będą mogli także wyrazić zgodę na to, czy chcą by w ich przypadku wykorzystywano system rozpoznawania twarzy, który funkcjonuje w serwisie już od ponad sześciu lat. W ramach aktualizacji mieszkańcy Unii Europejskiej i Kanady będą mogli wskazać, czy chcą go używać czy też nie.
Zaktualizowane warunki
Użytkownicy portalu zostaną również poproszeni o zaakceptowanie zaktualizowanych warunków korzystania z usług i polityki danych. O ile treść dotycząca polityki danych jest taka sama na całym świecie, o tyle mieszkańcy Europy zobaczą dodatkowe informacje odpowiednie do tego, gdzie mieszkają, np. wskazówki jak skontaktować się z właściwym dla ich miejsca inspektorem RODO.
Ochrona nastolatków
Co więcej, rozporządzenie kładzie także nacisk na specjalne zabezpieczenia nastolatków. W ramach niego kategorie reklamowe zostaną ograniczone. Wyłączone pozostanie także domyślne rozpoznawanie twarzy dla osób poniżej 18 roku życia oraz opcja wyboru wyświetlania informacji o miejscu zamieszkania czy urodzinach. W tym roku wprowadzone zostanie także specjalne, globalne centrum zasobów przeznaczone dla nastolatków, w którym pojawią się także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące prywatności.
W ramach RODO mieszkańcy niektórych państw europejskich w wieku 13-15 lat potrzebują zgody rodzica na użytkowanie wybranych opcji portalu, np. dla wyświetlania reklam opartych na danych od partnerów czy wyświetlania informacji o poglądach lub religii. Nastolatkowie zobaczą więc nieco mniej spersonalizowaną wersję Facebooka, dopóki poszczególne opcje nie zostaną zatwierdzone przez rodziców. Również będą musieli oni wybrać ustawienia dla swoich danych.
Opcje te pojawią się u użytkowników z Europy już w tym tygodniu. U pozostałych użytkowników będą one widoczne stopniowo.