reklama
Popularna aplikacja fotograficzna przygotowuje się do wprowadzenia nowej funkcji “Nametags”. W trakcie testów jest obecnie opcja umożliwiająca tworzenie spersonalizowanych kodów, które po zeskanowaniu za pomocą aparatu przekierują nas bezpośrednio do profilu danego użytkownika.
Pierwsze wieści o sprawdzaniu tej opcji na Androidzie pojawiły się już w ubiegłym miesiącu, jednakże teraz, dzięki uprzejmości jednego z czytelników TechCrunch, pozyskano zrzuty ekranu z jej wyglądem.
Wspomniane Nametags mogą więc ułatwić ludziom wizualne promowanie swojego konta i zamieszczanie ich na różnych materiałach graficznych. Możliwe będzie dostosowanie tej grafiki pod kątem kolorystycznym, dodanie emoji, a nawet stworzenie własnego przy wykorzystaniu filtrów na twarz. Nazwa użytkownika pojawi się zaś na środku widoku. W chwili obecnej jednak użytkownicy z grupy testowej nie mogą udostępniać ani skanować “Nametagów”.
Funkcja ta znana jest już ze Snapchata – korzystający z aplikacji mogą tworzyć specjalnie Snapkody, które były wykorzystywane m.in. w kampaniach promocyjnych Coca-Coli lub zamieszczane przez użytkowników w innych serwisach społecznościowych. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do odbiorców oraz promowanie szybkiego dostępu do danego profilu. Skanowanie takiego obrazka to także sposób na ekspresowe dodanie danej osoby do listy znajomych. I choć same kody QR nie cieszą się u nas nadzwyczajną popularnością, dostrzeżenie Snapkodów w sieci nie jest trudne. Czy podobnie będzie w przypadku Instagrama?