X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zwiększa transparentność reklam w serwisie

Nowy poziom transparentności reklam i Stron na Facebooku. Firma poinformowała o zmianach, dzięki którym użytkownicy zyskają więcej informacji o wyświetlanych im reklamach oraz profilach.

Facebook zwiększa transparentność reklam w serwisiefot. bank zdjęć pexels/com

Światowy gigant poinformował, że zwiększa transparentność reklam wyświetlanych na platformie i udostępnia więcej informacji o Stronach. Przekazywanie użytkownikom większej ilości danych o organizacjach i ich reklamach będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność reklamodawców za zapobieganie nadużyciom na Facebooku.

Aktywne reklamy

W ramach wprowadzonych zmian możliwe będzie zobaczenie wszystkich reklam aktualnie uruchomionych przez daną stronę na Facebooku, Instagramie, w aplikacji Messenger i sieci partnerskiej, nawet jeśli te reklamy nie są wyświetlane tej osobie. Wystarczy zalogować się na Facebooku, odwiedzić dowolną stronę i wybrać menu „Informacje i reklamy”. Po obejrzeniu reklamy możliwe będzie zgłoszenie treści budzącej wątpliwości za pomocą funkcji „Zgłoś reklamę”.

Więcej informacji o stronach

Nawet, jeśli dana strona aktualnie nie prowadzi żadnej kampanii reklamowej, Facebook udostępni informacje na jej temat, takie jak niedawne zmiany nazwy czy data powstania. Kolejne kategorie informacji będą dodawane w nadchodzących tygodniach.

źródło: newsroom.fb.com

źródło: newsroom.fb.com

Jak deklaruje Facebook, zdecydowania większość reklam w serwisie pochodzi od legalnych firm, jednakże odnotowano także tzw. złych aktorów (bad actors), którzy nadużywają produktów Facebooka. Wprowadzone zmiany ułatwią światowemu gigantowi rozpoznanie nieodpowiednich działań, a użytkownikom dostarczą informacji.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail