![Facebook zwiększa transparentność reklam w serwisie Facebook zwiększa transparentność reklam w serwisie](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F03%2Ffacebook-logo.jpeg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Światowy gigant poinformował, że zwiększa transparentność reklam wyświetlanych na platformie i udostępnia więcej informacji o Stronach. Przekazywanie użytkownikom większej ilości danych o organizacjach i ich reklamach będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność reklamodawców za zapobieganie nadużyciom na Facebooku.
Aktywne reklamy
W ramach wprowadzonych zmian możliwe będzie zobaczenie wszystkich reklam aktualnie uruchomionych przez daną stronę na Facebooku, Instagramie, w aplikacji Messenger i sieci partnerskiej, nawet jeśli te reklamy nie są wyświetlane tej osobie. Wystarczy zalogować się na Facebooku, odwiedzić dowolną stronę i wybrać menu “Informacje i reklamy”. Po obejrzeniu reklamy możliwe będzie zgłoszenie treści budzącej wątpliwości za pomocą funkcji “Zgłoś reklamę”.
Więcej informacji o stronach
Nawet, jeśli dana strona aktualnie nie prowadzi żadnej kampanii reklamowej, Facebook udostępni informacje na jej temat, takie jak niedawne zmiany nazwy czy data powstania. Kolejne kategorie informacji będą dodawane w nadchodzących tygodniach.
![źródło: newsroom.fb.com](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2018/06/facebook.png)
źródło: newsroom.fb.com
Jak deklaruje Facebook, zdecydowania większość reklam w serwisie pochodzi od legalnych firm, jednakże odnotowano także tzw. złych aktorów (bad actors), którzy nadużywają produktów Facebooka. Wprowadzone zmiany ułatwią światowemu gigantowi rozpoznanie nieodpowiednich działań, a użytkownikom dostarczą informacji.