X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Blisko 2 miliony osób dołączyło do rejsu Facebooka

Facebook podsumował projekt "Wisłą", który mogliśmy obserwować w pierwszych dniach października na portalu. Jaką trasę pokonała facebookowa łódź i jaki był cel przedsięwzięcia?

Blisko 2 miliony osób dołączyło do rejsu Facebookaźródło: materiały prasowe

W pierwszym tygodniu października pisaliśmy o dość nietypowej transmisji na żywo na Facebooku prowadzonej przez fanpage’u Facebook Polska. W ramach projektu „Wisłą”, serwis zaprosił Polaków w wyjątkowy rejs dolnym biegiem Wisły, który transmitowano w serwisie społecznościowym.

Prawie 2 miliony internautów obejrzało przygody załogi Facebooka na trasie z Płocka do Gdańska. Łącznie 260 km na wodzie i 70 km lądem, a wszystko po to, by pokazać nasz kraj z perspektywy królowej polskich rzek i lokalnych pasjonatów. 26 godzin transmisji a także film podsumowujący całą wyprawę można znaleźć na nowo powstałej stronie Facebook Polska.

Trasa facebookowej łodzi

Na swojej trasie łódka Facebooka odwiedziła takie miejscowości jak m.in. Płock, Włocławek, Ciechocinek, Toruń, Solec Kujawski, Bydgoszcz, Grudziądz, Tczew i Gdańsk, tym samym pokonując trasę 330 km. Nie obyło się bez przygód – pod koniec drugiego dnia, z powodu niskiego poziomu wody, łódź otarła się o słynny kamień w Solcu Kujawskim i 70 km przebyła lądem.

źródło: materiały prasowe

źródło: materiały prasowe

Ponad doba transmisji na żywo

Oprócz trwającej łącznie ponad 26 godzin transmisji na żywo, która pokazała piękno nadwiślańskiej przyrody, załoga łodzi spotkała się z wieloma lokalnymi pasjonatami i aktywistami, którzy podzielili się swoją wiedzą nie tylko o rzece, ale także o życiu codziennym na przyległych jej terenach.

Rozmowy dotyczyły m.in. ochrony przyrodniczego charakteru Wisły, odtworzenia transportu pasażerskiego w Płocku czy organizacji spływów kajakami lub gondolami. Wszystkich spotkanych rozmówców łączy jedno: pasja i miłość do Wisły. Rozmowy poprowadzone przez podróżnika i wideo blogera Piotra „Gdzie Bądź” Jurkowskiego dostępne są na profilu Facebook Polska.

Cel przedsięwzięcia

Realizując projekt „Wisłą” osiągnęliśmy nasz cel, jakim jest pomoc ludziom w łączeniu się i budowaniu społeczności. Nie tylko zabraliśmy na pokład użytkowników Facebooka pokazując piękno polskiej przyrody, ale także przedstawiliśmy im wiele ciekawych, lokalnych inicjatyw i stojących za nimi ludzi. Chcieliśmy w ten sposób nagłośnić i wesprzeć ich inicjatywy – komentuje Robert Bednarski, Country Director CEE, kierujący działalnością Facebooka w regionie.

To pierwszy tego typu projekt Facebooka w Polsce. „Wisłą”, czyli pięciodniowy spływ dolnym biegiem Wisły można było śledzić na bieżąco dzięki transmisji LIVE na nowo powstałej stronie Facebook Polska.

Źródło: informacja prasowa


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail