X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook pozywa firmę sprzedającą polubienia i obserwatorów na Instagramie

Facebook podejmuje stanowcze kroki prawne przeciwko firmie sprzedającej polubienia i obserwatorów na Instagramie. Złożono pozew przeciwko firmie z Nowej Zelandii.

Facebook pozywa firmę sprzedającą polubienia i obserwatorów na Instagramieźródło: shutterstock.com

reklama

Fałszywe zaangażowanie oraz nieprawdziwi followersi to problem, z którymi nie od dziś muszą radzić sobie serwisy społecznościowe. Nie omija on także Facebooka i jego aplikacji społecznościowych. Firma podejmuje jednak działania prawne w walce z tego typu zachowaniami.

Jak podaje WeRSM, po niedawnym pozwie przedsiębiorstw i osób prywatnych w Chinach, Facebook pozywa firmę z Nowej Zelandii.

Social Media Series Limited

Social Media Series Limited to nowozelandzka firma prowadzona przez Arenda Nollena, Leona Hedgesa i Davida Pasanena, która działa od 2015 roku. W opinii Facebooka ignorowała prośby o zaprzestanie sprzedaży fałszywych i automatycznych zobowiązań przez lata.

Aby uniknąć żądań Facebooka o wstrzymanie i zaprzestanie działalności, funkcjonowała ona pod kilkoma różnymi nazwami i stronami internetowymi, m.in SocialEnvy.co czy Likesocial.co.

źródło: scribd.com

Interwencje Facebooka

Pomimo starań Facebooka o ciągłe blokowanie fałszywych kont i „milionów sztuczek” pochodzących z tych stron, Social Media Series Limited było nadal bardzo aktywne. Oferowało użytkownikom, którzy chcieli sztucznie rozwijać i powiększać swoje profile na Instagramie, pakiety cenowe od 10 do 99 dolarów tygodniowo. Do zapłaty za usługi wykorzystywano PayPal.

Szacuje się, że na całej operacji fałszywego zaangażowania i obserwatorów, Social Media Series Limited mogło zarobić ponad 9,4 miliona dolarów.

Pozew przeciwko firmie

W pozwie złożonym 25 kwietnia 2019 roku wskazano, że firma Social Media Series Limited korzysta z sieci botów i kont na Instagramie, aby dostarczać zautomatyzowane polubienia na konta swoich klientów. Narusza przy tym Warunki korzystania z serwisu Instagram, Wytyczne dla społeczności oraz prawo kalifornijskie i federalne.

W ramach swojej działalności ingeruje ona w usługi Instagrama. Tworzy nieautentyczne doświadczenia dla użytkowników aplikacji. Próbuje w nieuczciwy sposób wpływać na korzystających z niej poprzez własne wzbogacenie się.

Facebook wnosi pozew o zaprzestanie tego typu działań oraz odszkodowanie za manipulowanie i podważanie integralności platformy Instagram.

  • Na kilku rozmowach o pracę na przestrzeni kilku miesięcy miałam już pytania o followersów na fb i insta. Przez to nie dostałam tych etatów, choć firmy zapowiadały się naprawdę fajnie. Duża liczba świadczy o kreatywności, ponadto to super pole do reklamy. Niestety bez kupna i ładnego wyglądu magicznego chociaż 10k ciężko coś będzie zdziałać jak tak dalej będzie. Ale doskonale to rozumiem.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail