
reklama
Amerykańska youtuberka, Gabbie Hanna, postanowiła przeprowadzić eksperyment. Dzięki Photoshopowi i nagraniom swoich znajomych, którzy rzeczywiście byli na Coachelli, publikowała “swoje” zdjęcia z muzycznego festiwalu.
Coachella to znany na całym świecie kilkudniowy festiwal muzyczny, który odbywa się na pustyni w Stanach Zjednoczonych. Występowały na nim największe gwiazdy takie jak Red Hot Chilli Peppers, Coldplay, Depeche Mode, AC/DC, Kings Of Leon, Jay-Z, Lady Gaga, Eminem czy Calvin Harris.
Relacje influencerów
Podczas trwania wydarzenia w social media możemy zobaczyć obszerne fotograficzne i filmowe relacje z festiwalu. Dostarczają nam ich internetowi twórcy, a blogerki modowe prezentują najróżniejsze festiwalowe stylizacje z kultowym diabelskim młynem w tle. Przygotowanie do koncertów to dla nich często tygodnie pracy i znaczne kwoty przeznaczone na ubrania, kosmetyki, makijaż, peruki, hotele i jedzenie.
Na fali tego zjawiska, podczas tegorocznej edycji Coachelli, jedna z influencerek postanowiła przeprowadzić eksperyment. Gabbie Hanna spreparowała materiały wizualne wskazujące na jej obecność na wydarzeniu. Na jej profilu na Instagramie, które obserwuje 3,8 miliona osób, pojawiły się posty z jej trzema festiwalowymi stylizacjami. Na Stories mogliśmy zobaczyć zaś relację z koncertów i przygotowań do nich.

źródło: instagram.com/gabbiehanna
Fałszywy pobyt na Coachelli
Kilka dni temu, tuż po zakończeniu festiwalu, Gabbie Hanna opublikowała na swoim kanale na YouTube film, w którym pokazała, jak od kulis wygladała cała akcja. Zadbała ona o druk fałszywych opasek, nagranie przygotowań w przyjaciółmi oraz sesje zdjęciowe, które umożliwiłyby stworzenie odpowiednich postów, w przygotowaniu których pomógł jej przyjaciel.
Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?
28-letnia vlogerka zainspirowała się działaniami, jakie wcześniej podejmowali inni twórcy internetowi. Między innymi w listopadzie ubiegłego roku na youtube’owym kanale Natalies Outlet pojawiło się wideo “48 HOURS LYING CHALLENGE- MY FAKE TRIP TO JAPAN! ✈️”, w którym kobieta przez dwie doby udawała podróż do Japonii. Pokazała ona, jak w łatwy sposób dzięki programom graficznym można zmanipulować rzeczywistość i okłamywać odbiorców w social media. Nikt z nich przecież nie sprawdza dokładnie, czy rzeczywiście jesteśmy w danym miejscu, czy też nie.
Po opublikowaniu pierwszego posta na Instagramie Hanna otrzymała wiele miłych komentarzy na temat swojego wyglądu. Fani nie zorientowali się jednak, że wszystko to kłamstwo. A to, co znajduje się wokół niej to zasługa programu graficznego i wysiłku włożonego w przygotowanie festiwalowego look’u.

źródło: instagram.com/gabbiehanna

źródło: instagram.com/gabbiehanna

źródło: instagram.com/gabbiehanna
Cenna lekcja na temat social media
Przeprowadzona przez youtuberkę akcja ma nas nauczyć, abyśmy nie opierali swojego życia na kilku postach swojego ulubionego twórcy. Influencera żyjącego niesamowitym, kolorowym, nasyconym i modnym życiem. To, co widzimy na ekranie to jedynie wycinek rzeczywistości, który chcą oni zaprezentować. Przykład fałszywego wyjazdu na Coachellę pokazuje nam także, że wcale nie musi być on prawdziwy.