X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencerka spreparowała swój wyjazd na Coachellę i relacjonowała go w social media

Coachella to muzyczny festiwal, który przyciąga influencerów z całego świata. Pewna vlogerka postanowiła przeprowadzić eksperyment i sfałszować swoją relację z niego mimo, że wcale w nim nie uczestniczyła.

Influencerka spreparowała swój wyjazd na Coachellę i relacjonowała go w social mediafot. YouTube

reklama

Amerykańska youtuberka, Gabbie Hanna, postanowiła przeprowadzić eksperyment. Dzięki Photoshopowi i nagraniom swoich znajomych, którzy rzeczywiście byli na Coachelli, publikowała „swoje” zdjęcia z muzycznego festiwalu.

Coachella to znany na całym świecie kilkudniowy festiwal muzyczny, który odbywa się na pustyni w Stanach Zjednoczonych. Występowały na nim największe gwiazdy takie jak Red Hot Chilli Peppers, Coldplay, Depeche Mode, AC/DC, Kings Of Leon, Jay-Z, Lady Gaga, Eminem czy Calvin Harris.

Relacje influencerów

Podczas trwania wydarzenia w social media możemy zobaczyć obszerne fotograficzne i filmowe relacje z festiwalu. Dostarczają nam ich internetowi twórcy, a blogerki modowe prezentują najróżniejsze festiwalowe stylizacje z kultowym diabelskim młynem w tle. Przygotowanie do koncertów to dla nich często tygodnie pracy i znaczne kwoty przeznaczone na ubrania, kosmetyki, makijaż, peruki, hotele i jedzenie.

Na fali tego zjawiska, podczas tegorocznej edycji Coachelli, jedna z influencerek postanowiła przeprowadzić eksperyment. Gabbie Hanna spreparowała materiały wizualne wskazujące na jej obecność na wydarzeniu. Na jej profilu na Instagramie, które obserwuje 3,8 miliona osób, pojawiły się posty z jej trzema festiwalowymi stylizacjami. Na Stories mogliśmy zobaczyć zaś relację z koncertów i przygotowań do nich.

źródło: instagram.com/gabbiehanna

Fałszywy pobyt na Coachelli

Kilka dni temu, tuż po zakończeniu festiwalu, Gabbie Hanna opublikowała na swoim kanale na YouTube film, w którym pokazała, jak od kulis wygladała cała akcja. Zadbała ona o druk fałszywych opasek, nagranie przygotowań w przyjaciółmi oraz sesje zdjęciowe, które umożliwiłyby stworzenie odpowiednich postów, w przygotowaniu których pomógł jej przyjaciel.

Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?

28-letnia vlogerka zainspirowała się działaniami, jakie wcześniej podejmowali inni twórcy internetowi. Między innymi w listopadzie ubiegłego roku na youtube’owym kanale Natalies Outlet pojawiło się wideo „48 HOURS LYING CHALLENGE- MY FAKE TRIP TO JAPAN! ✈️”, w którym kobieta przez dwie doby udawała podróż do Japonii. Pokazała ona, jak w łatwy sposób dzięki programom graficznym można zmanipulować rzeczywistość i okłamywać odbiorców w social media. Nikt z nich przecież nie sprawdza dokładnie, czy rzeczywiście jesteśmy w danym miejscu, czy też nie.

Po opublikowaniu pierwszego posta na Instagramie Hanna otrzymała wiele miłych komentarzy na temat swojego wyglądu. Fani nie zorientowali się jednak, że wszystko to kłamstwo. A to, co znajduje się wokół niej to zasługa programu graficznego i wysiłku włożonego w przygotowanie festiwalowego look’u.

źródło: instagram.com/gabbiehanna

źródło: instagram.com/gabbiehanna

źródło: instagram.com/gabbiehanna

Cenna lekcja na temat social media

Przeprowadzona przez youtuberkę akcja ma nas nauczyć, abyśmy nie opierali swojego życia na kilku postach swojego ulubionego twórcy. Influencera żyjącego niesamowitym, kolorowym, nasyconym i modnym życiem. To, co widzimy na ekranie to jedynie wycinek rzeczywistości, który chcą oni zaprezentować. Przykład fałszywego wyjazdu na Coachellę pokazuje nam także, że wcale nie musi być on prawdziwy.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail