X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wszystko, co warto wiedzieć o nowych krokach Facebooka w walce z problematycznymi treściami

Facebook poinformował o nowych krokach, które pomogą w walce z problematycznymi treściami. Co wkrótce zmieni się w serwisie?

Wszystko, co warto wiedzieć o nowych krokach Facebooka w walce z problematycznymi treściamiźródło: shutterstock.com

reklama

Od 2016 roku, aby zarządzać problematycznymi treściami i ich udostępnianiem w serwisie, Facebook działa wedle strategii „usuwanie, redukowanie, informowanie”.

W ramach niej usuwane są materiały naruszających nasze zasady. Ograniczane jest rozpowszechnianie problematycznych treści, które nie naruszają bezpośrednio zasad. Użytkownicy zyskuj także dodatkowe informacje, aby mogli mieć możliwość wyboru, co kliknąć, przeczytać lub udostępnić.

Facebook poinformował o nowych krokach, które zostaną podjęte na tym polu. Podczas spotkania z dziennikarzami w Menlo Parka przedstawiono najnowsze aktualizacje. Co zaplanowano?

źródło: newsroom.fb.com

Usuwanie

Po pierwsze, Facebook wprowadza nową sekcję na swojej stronie standardów społecznościowych, na której użytkownicy platformy mogą śledzić aktualizacje, które są tworzone co miesiąc. Funkcja ta jest już dostępna w języku angielskim.

Ponadto serwis aktualizuje zasady egzekwowania dla grup na Facebooku i uruchamia nową funkcję jakości grupy w ramach inicjatywy Safe Communities Initiative. Funkcja ta oferuje przegląd treści usuniętych i oznaczonych flagą dla większości naruszeń. Zawiera również sekcję dla fałszywych wiadomości znalezionych w grupie. W ten sposób egzekwowanie standardów społecznościowych Facebooka stanie się bardziej publiczne i jasne. Opcja ta zostanie udostępniona w ciągu najbliższych tygodni.

źródło: newsroom.fb.com

Redukowanie

Światowy gigant rozszerza będzie współpracował również z zewnętrznymi ekspertami, aby szybciej znaleźć nowe sposoby walki z fałszywymi wiadomościami na Facebooku. Associated Press przejrzy jeszcze większy zakres treści jako niezależna organizacja fact-checkingowa. Obecnie program sprawdzania informacji obejmuje 45 certyfikowanych partnerów sprawdzających faktów w 24 językach.

Co więcej, grupy, które wielokrotnie dzielą się fałszywymi informacji będą miały ograniczane zasięgi.

Facebook włącza także sygnał „Click-Gap” do rankingu kanału informacyjnego, aby upewnić się, że ludzie zobaczą „mniej niskiej jakości treści w swoich kanałach informacyjnych”. Jak tłumaczyli eksperci, Click-Gap wyszukuje domeny z nieproporcjonalną liczbą wychodzących kliknięć Facebooka w porównaniu z ich miejscem na wykresie internetowym. Może to więc oznaczać, że domena odnosi sukces w kanale wiadomości w sposób, który nie odzwierciedla autorytetu, który zbudowali poza nią i po prostu generuje treści niskiej jakości.

Wszystkie opcje już są dostępne w serwisie. 

Także na Instagramie algorytm automatycznie obniży zasięg postów zawierających problematyczne treści – na przykład obrazów o tematyce seksualnie sugestywnej nie będą widoczne w sekcji Eksploruj lub rekomendowane dla danego hashtaga.

źródło: newsroom.fb.com

Informowanie

Facebook, by jeszcze efektywniej docierać z informacjami do odbiorców, rozszerza przycisk kontekstowy kanału informacyjnego. Obejmie on także obrazy, które zostały sprawdzone przez osoby zajmujące się fact-checkingiem. Pozwala on dowiedziec się więcej o wydawcy czy artykułach i dzięki temu świadomie decydować, czy chcemy widzieć treści. Obecnie funkcja jest testowana wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.

Serwis stworzony Zuckerberga dodaje także wskaźniki zaufania do przycisku kontekstowego kanału informacyjnego. Wskaźniki, które wyświetlamy w przycisku kontekstowym, obejmują praktyki sprawdzania faktów w publikacji, oświadczenia etyczne, poprawki, własność oraz finansowanie i zespół redakcyjny. Udostępnianie funkcji w języku angielskim i hiszpańskim rozpoczęto w marcu tego roku.

Zyskamy także więcej informacji na temat jakości strony. Począwszy od najbliższych miesięcy, pojawią się tam informacje np. o statusie clickbaitu. Wkrótce funkcja pojawi się całym świecie.

Ostatnią z nowości jest umożliwianie ludziom usuwania swoich postów i komentarzy w grupie po jej opuszczeniu. Użytkownicy będą mieli tę szansę, nawet jeśli nie są już członkami danej społeczności. Dzięki tej aktualizacji firma dąży do zapewnienia większej przejrzystości i osobistej kontroli grupom. Opcja ta będzie dostępna wkrótce.

Co więcej, oznaczenie profilu jako zweryfikowany będzie widoczne także w Messengerze. Uruchomione zostaną również ustawienia wiadomości i zaktualizowana funkcja blokowania w komunikatorze dla lepszej kontroli.

Źródło: Facebook


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail