X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram udostępnia funkcję „Datki” w Stories

Na Instagramie jest już dostępna funkcja zbierania datków na organizacje charytatywne. W jaki sposób utworzyć zbiórkę i wybrać jej cel?

Instagram udostępnia funkcję „Datki” w Storiesźródło: unsplash.com

reklama

Zbiórki charytatywne w social media mogą przynosić imponujące efekty. Dzięki zaangażowaniu możemy ratować zdrowie lub życie wielu osobom. Zarówno indywidualni użytkownicy, jak i influencerzy angażują się w tego typu przedsięwzięcia.

Najlepszym tego przykładem jest tegoroczna zbiórka na Facebooku pt. „zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”. Była to największa zbiórka w regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki. Nic więc dziwnego, że Facebook chce rozwijać taką funkcję w innych swoich produktach – między innymi na Instagramie.

Zbiórki na Instagramie

W lutym tego roku pisaliśmy o planach Instagrama dotyczących umożliwienia użytkownikom zbiórek charytatywnych z poziomu Stories. Wówczas pasjonatka social media, Jane Manchun Wong, dostrzegła u siebie tego typu funkcję i zasygnalizowała, nad czym pracują twórcy aplikacji. Wygląda na to, że po kilku miesiącach pracy nad nią możemy już z niej korzystać w Polsce.

Jak utworzyć zbiórkę?

W jaki sposób wesprzeć organizację z poziomu Stories? Przy dodawaniu relacji możemy zobaczyć przycisk „Datek”. Po jego wybraniu zobaczymy listę zweryfikowanych organizacji non profit, które otrzymają 100% zebranych przez nas środków. 

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Na liście widoczne będą proponowane nam, jak i popularne cele, np. WOŚP, Fundacja Rak’n’Roll czy DKMS, które można wesprzeć. Istotne jest, że nie ma możliwości utworzenia prywatnej zbiórki pieniędzy.

źródło: zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Przed wybraniem konkretnej organizacji możemy zobaczyć jej profil, by zapoznać się z jej działalnością. Przybliżenie tego, w jaki sposób oraz komu pomaga dana organizacja może ułatwić decyzję o tym, na jaki cel chcemy zebrać środki.

Przetwarzanie wpłat trwa około dwa tygodnie i jak wskazuje Instagram, datki przekazywane za pomocą relacji można odliczyć od podatku. 

Szczytny cel

Taka forma wykorzystania social media pokazuje nam, jak nowe technologie mogą nas jednoczyć i pomóc w osiągnięciu wspólnego, szczytnego celu.

Ważne jest także to, że Instagram pokrywa opłaty związane z przetwarzaniem zebranych datków. Cała kwota trafia do wskazanych organizacji non-profit. Taka postawa z pewnością zachęci użytkowników do wspierania tego typu inicjatyw, które będą widoczne w Stories.

W Centrum Pomocy aplikacji widnieje informacja, że funkcja Datków nie jest dostępna dla wszystkich. W Polsce wydaje się już być to możliwe, a więc rozszerzenie obszaru o kolejne kraje jest kwestią czasu.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail