X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Monitoring internetu i social media – sprawdź, czy znasz te narzędzia

Które narzędzia usprawnią monitoring internetu i social media? Jakie z nich spełni Twoje oczekiwania?

Monitoring internetu i social media – sprawdź, czy znasz te narzędziaźródło: shutterstock.com

reklama

Wszystkie narzędzia do monitoringu internetu są niezwykle pomocne, kiedy prowadzisz własny biznes. Pokazują one, jakie informacje są przekazywane w mediach społecznościowych i internecie. Dzięki nim również, możemy monitorować dane na temat klientów i naszej konkurencji.

W naszym artykule znajdziesz najpopularniejsze i najpotrzebniejsze narzędzia do monitoringu internetu i social media. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy ich aż 10!

1) Brand24

źródło: brand24.pl

Z pewnością nie pierwszy raz czytacie o Brand24 – to  jedno z najpopularniejszych narzędzi i wielu markom to właśnie ono przychodzi na myśl jako pierwsze w kontekście monitoringu internetu.

Narzędzie usprawnia monitoring internetu pokazując nowe informacje o wzmiankach. Ułatwia szukanie nowych klientów i sprzedaż naszych produktów, a także monitorowanie różnych opinii i komentowanie w czasie rzeczywistym.

Założenie konta jest darmowe, a następnie otrzymujemy 14 dni testów. Po tym okresie, należy zdecydować się na konkretny pakiet lub po prostu zrezygnować z korzystania z Brand24.

Funkcje Brand24:

  •  Brak limitu wpisów
  •  Aktualizacja realtime, czyli działań tu i teraz
  •  Pełne archiwum
  •  36 miesięcy historii
  •  Nielimitowani użytkownicy
  •  Analiza danych
  •  Analiza sentymentu, czyli przeszłych działań użytkowników
  •  Zasięg social media
  •  Dostosowanie do aplikacji mobilnej
  •  Powiększanie limitów
  •  Kontekst dyskusji
  •  Pomoc live
  •  Grupy
  •  Liderzy opinii
  •  Export excel
  •  Interakcje
  •  Raporty PDF
  •  Konsultant

2) Instytut Monitorowania Mediów

IMM to kolejne narzędzie, popularne w środowiskach biznesowych. W jego ofercie znajdziemy zarówno monitoring: internetu, social media, radia i telewizji, prasy i reklam, jak również raporty i analizy, bazy dziennikarzy, dystrybucja informacji prasowych, monitoring zagraniczny i moduł analityczny.

Na stronie IMM możemy zapoznać się również case study. Dzięki temu wiemy jak kształtuje się wizerunek konkretnego medium przy pomocy internautów.

Funkcje IMM:

  • Monitoring internetu
  • Monitoring social media
  • Monitoring radia i telewizji
  • Monitoring prasy
  • Raporty i analizy
  • Baza dziennikarzy
  • Dystrybucja informacji prasowych
  • Monitoring reklam
  • Moduł analityczny
  • Monitoring zagraniczny

3) Newspoint

źródło: newspoint.pl

Sami o sobie piszą, że oferują analitykę danych zarówno z mediów społecznościowych, jak również tradycyjnych. Monitoring mediów dzięki użyciu Newspoint, powinien stać się bardziej przejrzysty, a to za sprawą nowoczesnego i przejrzystego interfejsu. Dodatkowo, przy użyciu tego narzędzia możliwe jest monitorowanie internetu w czasie rzeczywistym. Newspoint oferuje także na selekcję autorów pod względem płci, wypowiedzi itd.

Funkcje Newspoint:

  • Obsługa powyżej 6 projektów
  • Monitoring i obsługa social media
  • Obsługa portali internetowych
  • Umieszczanie artykułów na LinkedIn
  • Zachowanie archiwum na okres 10 lat
  • 75 języków, 170 krajów
  • Powiadomienia e-mail
  • Nieograniczona liczba wyników
  • Nieograniczona liczba zwrotów w projekcie
  • Aktualizacja real-time czyli tu i teraz
  • Zasięg
  • Raporty Word
  • Grupowanie wyników
  • Liderzy opinii
  • Kontekst dyskusji
  • Tagi
  • Dedykowany konsultant
  • Infografiki
  • Raporty PDF
  • Eksport do CSV, Excel

4) Hootsuite

źródło: hootsuite.com

Niestety za Hootsuit trzeba zapłacić. Jednak umożliwia on monitoring, a także udostępnianie wyników wyszukiwań dotyczących Twojej marki. Ponadto, dzięki Hootsuite możesz również otrzymywać raporty, a  także planować rozmaite kampanie na różnych portalach społecznościowych z jednego miejsca – panelu narzędzia.

Funkcje Hootsuite:

  • Automatyczne planowanie
  • Publikowanie kalendarza
  • Planowanie zbiorcze
  • Zatwierdzenia wiadomości
  • Biblioteka treści
  • Zarządzanie kampaniami w social media
  • Planowanie kampanii
  • Tagowanie i raportowanie kampanii
  • Zarządzanie kampaniami reklamowymi
  • Szablony raportów
  • Raportowanie wydajności zespołu
  • Płatne i bezpłatne raporty ROI
  • Konkurencyjne testy porównawcze
  • Monitorowanie wiadomości przychodzących
  • Pojedyncze logowanie (SSO)
  • Wsparcie priorytetowe 24/7

5) Unamo

źródło: unamo.com

Kolejnym narzędziem jest Unamo, które pozwala śledzić opinię na temat Twojej marki w mediach, a także pozwala monitorować i kontrolować informacje o działaniach konkurencji. Samo założenie konta na tym narzędziu jest darmowe, a przez 14 dni można wypróbować je na okres próbny.

Wykorzystanie tego narzędzia może wpłynąć na poprawę relacji z klientami, dzięki takiemu rodzajowi monitorowania internetu, który jest swego rodzaju feedbackiem.

Funkcje Unamo:

  • Brak limitu wypowiedzi
  • Aktualizacja real-time
  • Brak limitu użytkowników
  • Miesiąc danych archiwalnych
  • Możliwość rozszerzenia archiwum
  • Konfigurowalne raporty PDF
  • Alerty mailowe
  • Integracja ze Slackiem
  • Kontekst dyskusji
  • Grupowanie wypowiedzi
  • Darmowe szkolenie narzędziowe
  • Wsparcie supportu online
  • Możliwość rozszerzenia planu

6) SentiOne

źródło: sentione.com

Za pomocą SentiOne możemy monitorować internet i social media, jak i zadziałać na poszczególne wzmianki o nas. Dlatego na dole strony są trzy najbardziej istotne rady: Słuchaj – czyli monitoruj działania, case studies, itd., Reaguj – dołącz do obsługi klienta online dzięki tej platformie i Automatyzuj – wspomóż się sztuczną inteligencją.

Funkcje SentiOne:

  • Analiza sentymentu
  • Alerty email i notyfikacje
  • Raporty PDF
  • Liderzy opinii
  • Zasięg społecznościowy
  • Eksport danych
  • Analiza online
  • Natychmiastowa reakcja
  • Analiza międzynarodowa

7) NapoleonCat

źródło: napoleoncat.com

To narzędzie do monitorowania internetu postanowiło wprowadzić także aplikację, która powinna ułatwić użytkowanie. Jest ona dostępna zarówno na iOS, jak i Android. NapoleonCat, to narzędzie, które ułatwi nie tylko monitorowanie, lecz również dodawanie postów na kilku social media naraz, a także zautomatyzowanie procesów akceptacji treści Twoich klientów.

Dodatkowo możliwa jest funkcja automatycznego raportowania wyników i wysłanie w odpowiednim czasie do klientów, współpracowników i ludzi z Twojej branży.

Funkcje NapoleonCat:

  • Monitoring internetu
  • Monitoring social media
  • Monitoring konkurencji
  • Statystyki Instagram Stories
  • Eksportacja danych i wykresów
  • Automatyczne dodawanie postów na Twitterze, Instagramie i Facebooku
  • Możliwość konsultacji odpowiedzi z członkami Twojego zespołu
  • Robienie notatek i śledzenie aktywności swojej i konkurencji
  • Możliwość oznaczenia użytkowników i treści
  • Raporty w PDF
  • Przesył danych do XLS
  • Możliwość automatycznego tworzenia raportów
  • Możliwość personalizacji raportów przed wysłaniem
  • Śledzenie linków z tagami UTM
  • Optymalizacja zaangażowania fanów
  • Śledzenie historii postów i ich kontrola

8) Bottlenose

Bottlenose ułatwia korzystanie z wielu funkcji tego narzędzia w czasie rzeczywistym. Pozwala monitorować social media, analizy danych, itd. Jedyne co musisz zrobić, to wpisać słowa kluczowe. Bądź na bieżąco ze sprawami, które Ciebie dotyczą. Kontroluj działania konkurencji i wchodź w relacje w klientami. Przydatne ku temu mogą być informacje do których uzyskasz dostęp dzięki temu narzędziu.

Funkcje Bootlenose:

  • Informacje konsumenckie i analiza odbiorców
  • Monitoring mediów
  • Monitoring social media
  • raportowanie danych i analiza
  • Śledzenie działań konkurencji
  • Monitorowanie historii

9) Google Alert

źródło: google.pl/alerts

To narzędzie jest darmowe. Wchodząc na stronę Google Alert, możemy znaleźć informacje na temat najnowszych wyszukiwań, dane i analizy, relacje i wzmianki o naszej marce. Wszystko, co musimy zrobić to wpisać słowa klucze, które odniosą nas do odpowiednich wyników.

Dostęp do tego narzędzia jest bardzo prosty lecz w rezultacie jest to najpopularniejsze narzędzie. Możesz również podać swój adres e-mail, na który wybrany alert zostanie wysyłany.

Funkcje Google Alert:

  • Monitoring słów kluczowych
  • Monitoring internetu
  • Wysyłanie wybranego alertu na Twój adres e-mail

10) Meltwater

źródło: meltwater.com

To jedno z największych narzędzi do monitorowania internetu, do którego mamy dostęp. Jest ono płatne, a koszt jest znany dopiero po indywidualnej wycenie. Wiąże się to z ogromnym wachlarzem wyboru, jaki twórcy nam oferują. Sami o sobie piszą, iż są liderami na rynku platform tego typu. Łączą ze sobą sztuczną inteligencję z największą na rynku bazą źródeł.

Dzięki korzystaniu z tego narzędzia możemy łączyć lokalny monitoring internetu, z międzynarodowym, otrzymamy bazę danych z influencerami i dziennikarzami, analizy  PR-owe, a także monitorowanie i zarządzanie w social mediach.

Funkcje Meltwater:

  • Możliwość mierzenia działań PR-owych
  • Porównanie swoich działań z działaniami konkurencji
  • Wyszukiwarka adekwatnych influencerów i dziennikarzy
  • Tworzenie raportów i możliwość ich udostępnienia
  • Wysyłanie informacji prasowych
  • Inteligentne alerty, które filtrują najważniejsze informacje
  • Monitoring mediów
  • Monitoring social media.

Warto zastanowić się nad doborem odpowiedniego narzędzia ułatwiającego monitoring internetu w naszej działalności. Narzędzia te pozwolą nie tylko kontrolować działania konkurencji, ale również zadbać o nasze dobre imię lub poprawę jakości świadczonych usług. Być może to właśnie któreś z tych narzędzi przekona Was do tego, że monitoring internetu to nic trudnego, a przynosi wiele korzyści.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail