X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Monitoring internetu i social media – sprawdź, czy znasz te narzędzia

Które narzędzia usprawnią monitoring internetu i social media? Jakie z nich spełni Twoje oczekiwania?

Monitoring internetu i social media – sprawdź, czy znasz te narzędziaźródło: shutterstock.com

reklama


Wszystkie narzędzia do monitoringu internetu są niezwykle pomocne, kiedy prowadzisz własny biznes. Pokazują one, jakie informacje są przekazywane w mediach społecznościowych i internecie. Dzięki nim również, możemy monitorować dane na temat klientów i naszej konkurencji.

W naszym artykule znajdziesz najpopularniejsze i najpotrzebniejsze narzędzia do monitoringu internetu i social media. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy ich aż 10!

1) Brand24 – monitoring mediów społecznościowych i internetu

źródło: brand24.pl

Z pewnością nie pierwszy raz czytacie o Brand24 – to  jedno z najpopularniejszych narzędzi i wielu markom to właśnie ono przychodzi na myśl jako pierwsze w kontekście monitoringu internetu.

Narzędzie usprawnia monitoring internetu pokazując nowe informacje o wzmiankach. Ułatwia szukanie nowych klientów i sprzedaż naszych produktów, a także monitorowanie różnych opinii i komentowanie w czasie rzeczywistym.

Założenie konta jest darmowe, a następnie otrzymujemy 14 dni testów. Po tym okresie, należy zdecydować się na konkretny pakiet lub po prostu zrezygnować z korzystania z Brand24.

Funkcje Brand24:

  •  Brak limitu wpisów
  •  Aktualizacja realtime, czyli działań tu i teraz
  •  Pełne archiwum
  •  36 miesięcy historii
  •  Nielimitowani użytkownicy
  •  Analiza danych
  •  Analiza sentymentu, czyli przeszłych działań użytkowników
  •  Zasięg social media
  •  Dostosowanie do aplikacji mobilnej
  •  Powiększanie limitów
  •  Kontekst dyskusji
  •  Pomoc live
  •  Grupy
  •  Liderzy opinii
  •  Export excel
  •  Interakcje
  •  Raporty PDF
  •  Konsultant

2) Instytut Monitorowania Mediów 

IMM to kolejne narzędzie, popularne w środowiskach biznesowych. W jego ofercie znajdziemy zarówno monitoring: internetu, social media, radia i telewizji, prasy i reklam, jak również raporty i analizy, bazy dziennikarzy, dystrybucja informacji prasowych, monitoring zagraniczny i moduł analityczny.

Na stronie IMM możemy zapoznać się również case study. Dzięki temu wiemy jak kształtuje się wizerunek konkretnego medium przy pomocy internautów.

Funkcje IMM:

  • Monitoring internetu
  • Monitoring social media
  • Monitoring radia i telewizji
  • Monitoring prasy
  • Raporty i analizy
  • Baza dziennikarzy
  • Dystrybucja informacji prasowych
  • Monitoring reklam
  • Moduł analityczny
  • Monitoring zagraniczny

Zobacz także10 banków, z których pobierzesz darmowe zdjęcia

3) Newspoint – monitoring social media i internetu

źródło: newspoint.pl

Sami o sobie piszą, że oferują analitykę danych zarówno z mediów społecznościowych, jak również tradycyjnych. Monitoring mediów dzięki użyciu Newspoint, powinien stać się bardziej przejrzysty, a to za sprawą nowoczesnego i przejrzystego interfejsu. Dodatkowo, przy użyciu tego narzędzia możliwe jest monitorowanie internetu w czasie rzeczywistym. Newspoint oferuje także na selekcję autorów pod względem płci, wypowiedzi itd.

Funkcje Newspoint:

  • Obsługa powyżej 6 projektów
  • Monitoring i obsługa social media
  • Obsługa portali internetowych
  • Umieszczanie artykułów na LinkedIn
  • Zachowanie archiwum na okres 10 lat
  • 75 języków, 170 krajów
  • Powiadomienia e-mail
  • Nieograniczona liczba wyników
  • Nieograniczona liczba zwrotów w projekcie
  • Aktualizacja real-time czyli tu i teraz
  • Zasięg
  • Raporty Word
  • Grupowanie wyników
  • Liderzy opinii
  • Kontekst dyskusji
  • Tagi
  • Dedykowany konsultant
  • Infografiki
  • Raporty PDF
  • Eksport do CSV, Excel

4) Hootsuite – monitoring internetu

źródło: hootsuite.com

Niestety za Hootsuit trzeba zapłacić. Jednak umożliwia on monitoring, a także udostępnianie wyników wyszukiwań dotyczących Twojej marki. Ponadto, dzięki Hootsuite możesz również otrzymywać raporty, a  także planować rozmaite kampanie na różnych portalach społecznościowych z jednego miejsca – panelu narzędzia.

Funkcje Hootsuite:

  • Automatyczne planowanie
  • Publikowanie kalendarza
  • Planowanie zbiorcze
  • Zatwierdzenia wiadomości
  • Biblioteka treści
  • Zarządzanie kampaniami w social media
  • Planowanie kampanii
  • Tagowanie i raportowanie kampanii
  • Zarządzanie kampaniami reklamowymi
  • Szablony raportów
  • Raportowanie wydajności zespołu
  • Płatne i bezpłatne raporty ROI
  • Konkurencyjne testy porównawcze
  • Monitorowanie wiadomości przychodzących
  • Pojedyncze logowanie (SSO)
  • Wsparcie priorytetowe 24/7

5) Unamo – monitoring internetu

źródło: unamo.com

Kolejnym narzędziem jest Unamo, które pozwala śledzić opinię na temat Twojej marki w mediach, a także pozwala monitorować i kontrolować informacje o działaniach konkurencji. Samo założenie konta na tym narzędziu jest darmowe, a przez 14 dni można wypróbować je na okres próbny.

Wykorzystanie tego narzędzia może wpłynąć na poprawę relacji z klientami, dzięki takiemu rodzajowi monitorowania internetu, który jest swego rodzaju feedbackiem.

Funkcje Unamo:

  • Brak limitu wypowiedzi
  • Aktualizacja real-time
  • Brak limitu użytkowników
  • Miesiąc danych archiwalnych
  • Możliwość rozszerzenia archiwum
  • Konfigurowalne raporty PDF
  • Alerty mailowe
  • Integracja ze Slackiem
  • Kontekst dyskusji
  • Grupowanie wypowiedzi
  • Darmowe szkolenie narzędziowe
  • Wsparcie supportu online
  • Możliwość rozszerzenia planu

Zobacz takżeJak odnaleźć influencera? 10 platform do współpracy z twórcami

6) SentiOne – monitoring internetu

źródło: sentione.com

Za pomocą SentiOne możemy monitorować internet i social media, jak i zadziałać na poszczególne wzmianki o nas. Dlatego na dole strony są trzy najbardziej istotne rady: Słuchaj – czyli monitoruj działania, case studies, itd., Reaguj – dołącz do obsługi klienta online dzięki tej platformie i Automatyzuj – wspomóż się sztuczną inteligencją.

Funkcje SentiOne:

  • Analiza sentymentu
  • Alerty email i notyfikacje
  • Raporty PDF
  • Liderzy opinii
  • Zasięg społecznościowy
  • Eksport danych
  • Analiza online
  • Natychmiastowa reakcja
  • Analiza międzynarodowa

7) NapoleonCat – monitoring internetu i social media

źródło: napoleoncat.com

To narzędzie do monitorowania internetu postanowiło wprowadzić także aplikację, która powinna ułatwić użytkowanie. Jest ona dostępna zarówno na iOS, jak i Android. NapoleonCat, to narzędzie, które ułatwi nie tylko monitorowanie, lecz również dodawanie postów na kilku social media naraz, a także zautomatyzowanie procesów akceptacji treści Twoich klientów.

Dodatkowo możliwa jest funkcja automatycznego raportowania wyników i wysłanie w odpowiednim czasie do klientów, współpracowników i ludzi z Twojej branży.

Funkcje NapoleonCat:

  • Monitoring internetu
  • Monitoring social media
  • Monitoring konkurencji
  • Statystyki Instagram Stories
  • Eksportacja danych i wykresów
  • Automatyczne dodawanie postów na Twitterze, Instagramie i Facebooku
  • Możliwość konsultacji odpowiedzi z członkami Twojego zespołu
  • Robienie notatek i śledzenie aktywności swojej i konkurencji
  • Możliwość oznaczenia użytkowników i treści
  • Raporty w PDF
  • Przesył danych do XLS
  • Możliwość automatycznego tworzenia raportów
  • Możliwość personalizacji raportów przed wysłaniem
  • Śledzenie linków z tagami UTM
  • Optymalizacja zaangażowania fanów
  • Śledzenie historii postów i ich kontrola

8) Bottlenose – monitoring mediów społecznościowych

Bottlenose ułatwia korzystanie z wielu funkcji tego narzędzia w czasie rzeczywistym. Pozwala monitorować social media, analizy danych, itd. Jedyne co musisz zrobić, to wpisać słowa kluczowe. Bądź na bieżąco ze sprawami, które Ciebie dotyczą. Kontroluj działania konkurencji i wchodź w relacje w klientami. Przydatne ku temu mogą być informacje do których uzyskasz dostęp dzięki temu narzędziu.

Funkcje Bootlenose:

  • Informacje konsumenckie i analiza odbiorców
  • Monitoring mediów
  • Monitoring social media
  • raportowanie danych i analiza
  • Śledzenie działań konkurencji
  • Monitorowanie historii

9) Google Alert – monitoring internetu

źródło: google.pl/alerts

To narzędzie jest darmowe. Wchodząc na stronę Google Alert, możemy znaleźć informacje na temat najnowszych wyszukiwań, dane i analizy, relacje i wzmianki o naszej marce. Wszystko, co musimy zrobić to wpisać słowa klucze, które odniosą nas do odpowiednich wyników.

Dostęp do tego narzędzia jest bardzo prosty lecz w rezultacie jest to najpopularniejsze narzędzie. Możesz również podać swój adres e-mail, na który wybrany alert zostanie wysyłany.

Funkcje Google Alert:

  • Monitoring słów kluczowych
  • Monitoring internetu
  • Wysyłanie wybranego alertu na Twój adres e-mail

10) Meltwater – monitoring internetu

źródło: meltwater.com

To jedno z największych narzędzi do monitorowania internetu, do którego mamy dostęp. Jest ono płatne, a koszt jest znany dopiero po indywidualnej wycenie. Wiąże się to z ogromnym wachlarzem wyboru, jaki twórcy nam oferują. Sami o sobie piszą, iż są liderami na rynku platform tego typu. Łączą ze sobą sztuczną inteligencję z największą na rynku bazą źródeł.

Dzięki korzystaniu z tego narzędzia możemy łączyć lokalny monitoring internetu, z międzynarodowym, otrzymamy bazę danych z influencerami i dziennikarzami, analizy  PR-owe, a także monitorowanie i zarządzanie w social mediach.

Funkcje Meltwater:

  • Możliwość mierzenia działań PR-owych
  • Porównanie swoich działań z działaniami konkurencji
  • Wyszukiwarka adekwatnych influencerów i dziennikarzy
  • Tworzenie raportów i możliwość ich udostępnienia
  • Wysyłanie informacji prasowych
  • Inteligentne alerty, które filtrują najważniejsze informacje
  • Monitoring mediów
  • Monitoring social media.

Warto zastanowić się nad doborem odpowiedniego narzędzia ułatwiającego monitoring internetu w naszej działalności. Narzędzia te pozwolą nie tylko kontrolować działania konkurencji, ale również zadbać o nasze dobre imię lub poprawę jakości świadczonych usług. Być może to właśnie któreś z tych narzędzi przekona Was do tego, że monitoring internetu to nic trudnego, a przynosi wiele korzyści.

 

Zobacz także: 10 narzędzi, dzięki którym zaplanujesz posty w mediach społecznościowych

  • Basia Derkowska

    Dzięki za umieszczenie Brand24 na liście z narzędziami, Karolina! Bardzo doceniamy ;-)

  • Dziękujemy za wymienienie Newspoint wśród narzędzi do monitoringu internetu. Bardzo dobra lista.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail