
reklama
Instagram poinformował wczoraj o testach umożliwiających ustawienie przypomnień o premierach produktów w sekcji zakupowej aplikacji. Firmy będą mogły przypomnieć swoim odbiorcom o nowościach i umożliwić zakupów tuż po starcie sprzedaży danego produktu bezpośrednio na Instagramie.
Zakupy za pomocą aplikacji
Instagram jest miejscem, w którym ludzie chętnie podążają za najnowszymi trendami, a w poszukiwaniu ich śledzą swoje ulubione marki. Często zdarza się, że chcą oni mieć dany produkt możliwie szybko po tym, jak tylko stanie się dostępny.
Ograniczona liczba sztuk palety cieni do powiek znanej marki modowej lub modelu nowych sneakersów sprawia, że produkty te stają się niezwykle pożądane i wyczekiwane, a użytkownicy czekają na moment ich premiery. Nowe możliwości Instagrama pozwolą im o tym nie zapomnieć dzięki ustawieniu przypomnienia o starcie sprzedaży.

źródło: business.instagram.com
Przypomnienie będzie mogło dotyczyć konkretnego produktu w określonym wcześniej przez użytkownika rozmiarze. Pojawi się ono jako powiadomienie na naszym urządzeniu i jak pozwoli na zakupy za pomocą Instagrama.
Potencjał rozwiązania
Takie rozwiązanie jest ukłonem zarówno w stronę konsumentów, jak i marek oraz sklepów internetowych. Pomoże ono w ekspresowym tempie przejść do zakupu produktu, gdy tylko będzie dostępny, bez opuszczania Instagrama. Skraca to więc proces zakupowy, jak i pomaga w samej promocji nowego produktu wśród zainteresowanych.
Twórcy aplikacji upatrują w nim także wzrostu zaangażowania, gdyż markom będzie zależało nam tym, aby tworzyć jak najbardziej interesujące treści, które wciągną użytkownika i zachęcą do ustawienia przypomnienie o produkcie.
Testy przypomnień
Obecnie rozwiązanie jest testowane w Stanach Zjednoczonych przez takie marki jak Adidas, Anastasia Beverly Hills, Balmain,
Benefit, Chinatown Market, Fresh Prince, H&M, Highsnobiety, Huda Beauty, JE11, Levi’s @levis, MAC, Michael Kors, Mr. Porter, NARS, Net-A-Porter, NYX, Outdoor Voices, Revolve, SoulCycle czy Warby Parker. Testy potrwają kilka tygodni. Z pewnością po nich dowiemy się, czy funkcja zagości w aplikacji na stałe i będzie dostępna na szerszą skalę.
A czy Wy skorzystalibyście z takiej formy przypomnienia o produkcie, na który czekacie?