X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Tumblr dołączył do grona mediów walczących z dezinformacją

Czy nowy program Tumblera rzeczywiście zredukuj ilość błędnych informacji na platformie?

Tumblr dołączył do grona mediów walczących z dezinformacjąźródło: shutterstock.com

reklama


Platforma ma za sobą już długą drogę, gdyż była w posiadaniu kilku właścicieli. Jednak tym razem, Tumblr na nowo pisze swoją historię, a to za pomocą nowego programu, który ma walczyć z błędnymi informacjami. Jak będzie on wyglądał i co jest powodem takiej decyzji?

Dezinformacji Tumblr mówi stanowcze NIE!

A to nie lada sztuka, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż internet jest przepełniony nieprawdziwymi lub wprowadzającymi w błąd informacjami. Nieprawdziwe bądź błędne informacje najczęściej znajdują się właśnie na blogach oraz platformach mikroblogowych, typu Tumblr. Dlatego też, istotną kwestią jest walka z tym szerzącym się z roku na rok zjawiskiem i robią to, np. serwisy społecznościowe typu Facebook, Twitter, czy Pinterest. Co prawda, nie zawsze podejmowane działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a największa skuteczność jest wtedy, gdy posty z treścią mającą wprowadzić innych w błąd są usuwane jeszcze przed publikacją. I właśnie tę wiedzę wykorzystał Tumblr tworząc swój nowy program. Na czym on będzie polegał?

“World Wide What”, czyli edukacja użytkowników

Cybernękanie, cyberprzestępstwa, dezinformacja. To trzy podstawowe problemy z jakimi zmaga się świat internetu, a zrazem “Trzej muszkieterowie” będący bohaterami programu “World Wide What”. Powstał on przy współpracy z brytyjską organizacją non-profit, Ditch the Label, o czym możemy przeczytać na stronie Tumblera. Program składa się z kilku filmów edukacyjnych, ułatwiających ludziom zrozumienie tego problemu. Co więcej, Tumblr cały czas chce rozwijać ten program i podejmować coraz więcej tematów. Jak czytamy na stronie, platforma prosi również swoich użytkowników o wyrażenie swojej opinii na temat wpływu social mediów na zdrowie psychiczne oraz oznaczenie tej wypowiedzi hashtagiem #WorldWideWhat.

I tu powinien nam się przypomnieć poradnik Twittera, który opracował wspólnie z UNESCO, o czym pisaliśmy jakiś czas temu. Czy zatem Tumblr się na nim wzorował? Wszystko na to wskazuje! I bardzo dobrze, gdyż to istotna kwestia, którą powinni poruszać wszyscy twórcy mediów społecznościowych na całym świecie!

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail